Followers

26.7.10

Perkongsian: Jom Ambil Kisah Pasal Illuminati

Assalamualaikum dan selamat malam semua.

Pernah dengar pasal ILLUMINATI tak? FREEMASON? DAJJAL? Tentu pernah dengar tapi malas nak ambil tahu. Sebab kita rasa macam tiada kaitan apa-apa pun dengan kita. Kakchik pun sebelum ni hanya baca-baca gitu je tentang illuminati ni tapi tidak memandangnya secara serius hinggalah baru-baru ni ada pembaca blog telah komen satu gambar yang kakchik guna dalam satu artikel pasal membeli-belah. Gambar tu ada lambang mata sebelah.

Apa dia ILLUMINATI ni?
Boleh baca di SINI kerana penerangannya lebih jelas. Kakchik tak pandai nak hurai.

Dan w/pun berita pasal AJL dipengaruhi ajaran illuminati ini sudah basi, kakchik rasa masih ramai juga yang tidak tahu. Biarlah lambat asalkan minda terbuka, kita akan jadi lebih berjaga-jaga. Kakchik pinjam artikel dari blog Gambarhehe.com mengenai kaitan AJL dengan gerakan illuminati ini. Jom kita baca.

Rahsia Di Sebalik Anugerah Juara Lagu 2010 (AJL 24)


Blog Jejaki Tinggalan Rasul (JTR) mengajak anda yang sudah puas menonton Anugerah Juara Lagu 2010, mengenai apa yang ada di sebalik malam AJL 24 dengan tema Origami tersebut..

1) Pertama sekali, sila perhatikan gambar dibawah ini..


Apa persamaan dengan scene yang disnapshot ini?


Adakah ini satu kebetulan?

2) Yang kedua, anda juga mungkin dapat lihat apa persamaan penari-penari ini dengan salah satu dari kerabat-kerabat firaun yang dipercayai oleh mereka mempunyai suatu yang berkuasa?


Mungkin anda tidak hairan kerana sudah terlalu banyak kostum ala-ala bangsawan firaun selalu dipakai dalam acara-acara sebegini. Tapi, mengapa ingin dipertontonkan sangat si firaun yang telah dilaknat ini? Untuk mengetahui jawapannya, anda perlu buka fikiran anda dan fikirkan tentangnya…

3) Yang ketiga, Alyah yang merupakan finalis AJL 24 mengenakan gaun merah ala-ala lady in red.


Ingatkah anda lady in red? Mungkin ada diantara kita yang kurang tahu. Jom kita saksikan di VideoHehe tentang Lady in Red!

Jadi apa yang dipakai oleh Alyah? Mungkin ada di antara kita kurang senang dengan persamaan ini, terpulang kepada anda. Bagi saya ini merupakan satu rancangan tertutup dan saya juga percaya yang di atas pentas itu juga tidak tahu menahu mengenai semua ini. Kebetulan? Saya kata tidak.

Jom kita lihat apa yang seterusnya. Anda mungkin ada yang sudah tahu mengenai the Master Carpet, turut dikenali sebagai Checkered Floor, tetapi bagi yang belum tahu, sila ambil tahu. Ini adalah gambaran jelas mengenainya.


Adakah ia juga ada di AJL 24? Ya, memang ada.


Kenapa dihamparkan juga? Ini juga terdapat di tali pengikat gitar yang dipakai oleh Bunkface dan beberapa orang guitarist yang lain. Cuba lihat gambar di atas.

Dan apa pula ini?


Apa persamaannya?


Ini adalah merupakan logo salah sebuah kumpulan nyanyian di Malaysia. Anda dan saya mungkin sudah sebati dengan nama Search. Terlalu ketara persamaannya. Saya tidak perlu menulis panjang kerana anda telah berfikir dan terfikir apa yang saya akan tulis.

Lihat ditangga turun naik di atas pentas ini. Terdapat susunan cahaya berbentuk piramid. Lihat snapshot di bawah.


Pembaca sekelian, selalu dikatakan, ini hanya merupakan satu kebetulan sahaja. Tapi benarkah ia sebagai satu kebetulan? Kalau anda teruskan pandangan anda seperti itu, anda mungkin salah seorang mangsa makhluk perosak yahudi. Saya percaya bahawa apa-apa yang terjadi hari ini, bukan lagi kebetulan bahkan ia diatur sebaik mungkin. Untuk apa? bagi memperlihatkan kepada anda bahawa ia suatu kebetulan. Bebaskan minda anda…

Meremang bulu roma kakchik membaca dan melihat co-incidence gambar-gambar tu. Terima kasih banyak blog Gambarhehe.com kerana sudi berkongsi maklumat dari pemerhatian beliau. Semoga kita lebih celik tentang gerakan-gerakan yang mahu menjatuhkan Islam ni. Gerakan yang menyusup masuk dalam pemikiran orang Islam secara halus dan melalui media-media kegemaran manusia seperti hiburan dan sukan.

Semoga kita sentiasa menjadi insan yang peka, prihatin atau cakna kepada agama kita dan keselamatan kita.Allahua'alam.

11 comments:

  1. Salam kak Chik,

    AKak baca article ini beberapa bulan lalu dan betapa liciknya kaum yahudi ini cuba memperdayakan umat Islam..malah ada yang leka dan langsung tak ambil perduli..adakah ini umat akhir zaman?

    Nauzubillah, getar di hati akak..

    ReplyDelete
  2. oh dasyatnya.semua tjadi tanpa sedar.jauhkanlah~

    ReplyDelete
  3. Salam warga pembaca Keluargaku Sayang,

    Illuminati mungkin antara tanda-tanda atau agenda-agenda Yahudi yang ingin diserapkan kepada pemikiran kaum muslimin. Actually, saya takdelah tahu sangat tentang ini tapi fahamlah..

    Cuma apa yang nak disampaikan di sini, agenda Yahudi bukanlah hanya Illuminati, banyak lagi yang kita gunakan. Contohnya akan diberikan kemudian.. kerana saya terlupa ketika ini, maaf..

    Saya ingin memetik kata-kata protokol zionisme yang pertama,

    “Kemenangan dapat kita capai dengan lebih mudah berdasarkan kenyataan bahwa dalam hubungan dengan masyarakat yang kita inginkan, kita selalu bekerja pada simpul-simpul yang paling sensitif pada pikiran manusia, yaitu pada urusan dana, pada aspek nafsu syahwat manusia, pada keserakahan akan materi yang tidak pernah dapat dipuaskan; dan setiap kelemahan manusia tadi bila diamati satu persatu cukup untuk melumpuhkan daya prakarsa, karena semuanya itu terenggut dari diri mereka, yang pada dasarnya menjadi motor pendorong kegiatan kehidupan mereka”.(‘Protokol Zionisme yang Pertama’)

    ReplyDelete
  4. Salam Kak Chik..zureen pun ada melihat siri the arrivals dalam youtube mengenai perkara ini..

    ReplyDelete
  5. Ta ALLAH jauhkan laa kaum mukmin dari anasir yang berhati jahat ini..kesannya adalah generasi akan datangkan Kakchik..sekarang nie media tak kira swasta maupun kerajaan berlumba2 mencetekkan minda generasi muda dengan hiburan sematamata.pertandingan demi pertandingan yang mmg menghala kearah hiburan semakin banyak dan muda mudi makin terleka..dan ada ibubapa saudara mara menjadi bangga pulak kan..risau sungguh..sempena nisfu syabaan ni kita sama sama berdoa semuga sentiasa dalam lindungan ALLAH swt..amin

    ReplyDelete
  6. Wkslm kak azah,
    masyarakat kita semakin hari semakin leka kak. Walaupun usaha penerangan melalui dakwah juga makin banyak namun kebejatan makin menjadi-jadi.
    pengaruh yahudi secara peranf saraf ni sangat licik hinggakan kita terasa seolah-solah tiada apa-apa yang perlu dikesahkan.
    moga Allah bimbing kita ke jalan kebenaran setiap masa.

    ReplyDelete
  7. sizuka, memang kita tidak sedar tapi kita kini telah disedarkan, alhamdulillah.

    ReplyDelete
  8. Wkslm Shira,
    Terima kasih di atas perkongsian panjang lebar.
    Kakchik ada baca protokol itu dalam buku Henry Ford.
    Perancangn musuh Islam bernama Yahudi ini sangat licik kerana mereka dikurniakan Allah akal yang pintar cuma mereka sesat dari kebenaran.
    Janganlah kita pula menjadi pengikut mereka tanpa disedari. Na'uzubillah.

    ReplyDelete
  9. Wkslm Zureen. Dah tengok satu lagi siri, Phase 3? Ke yang itu juga sebahagian dari the Arrivals?

    ReplyDelete
  10. Kak Asma,
    Media negara kita juga dikuasai oleh puak-puak yang berkepentingan duniawi kak. mereka hanya tahu untung dari keseronokan yang mereka laburkan kepada generasi kita.
    Masyarakat rosak bukan beban mereka malah menjadi bahan berita sensasi yang mengkayakan poket mereka.
    Moga cepatlah negara ini mempunyai pemerintahan yang benar-benar Islam.

    ReplyDelete
  11. Bagus Kak Chik.. Kongsikanlah maklumat ni pada semua.. Kita harus sedar sebelum terlambat.. MediaHehe akan membantu apa termampu.. =)

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails