Followers

16.7.10

Hidup Berdua Masak Pun Ringkas Saja

Assalamualaikum dan selamat pagi untuk semua teman-teman bloggers.

Hujung minggu ni kakchik takde tutorial tapi macam kurang rajin nak memasak hehe. Pagi tadi bersarapan dengan nadi himpit telur dadar hasil tangan ummi jadi kakchik masih dok fikir nak masak apa untuk cik abe makan lepas Jumaat nanti.

Semalam kakchik masak macam biasa, yang mudah dan ringkas. Tau ajelah kami hanya nak makan berdua. Inilah hidangan makan tengahari dan makan malam kami untuk hari Khamis. Mudah-mudah je...

Sayur Lemak

Udang Goreng Masam Manis

Ikan Selar Goreng
Budu ringkas juga.

Hari ni pun kakchik rasa nak sediakan yang ringkas-ringkas juga. Belum ke dapur ni tapi dah ada idea untuk menu hari ni. Kawan-kawan masak apa hari ni? Tentu sedap-sedap semuanya. Jangan lupa jemput kami ya :D

14 comments:

  1. hah kak..jgn lupa mkn kt umah saya..
    kuay teow ladna ada..
    psst..rindu akk jugak!!..

    ReplyDelete
  2. Bestnye budu..kalo make ramai2 lg best..fullamak..ada pulok pucuk piya & pucuk teghe..huhu..

    ReplyDelete
  3. fmina, terima kasih la datang jemput kakchik makan kuay teow ladna. sat nak tanya cik abe sempat ke nak zoom ke sana. :)

    ReplyDelete
  4. Ibu Qistina ni orang Kelantan ke? Real lah suka makan budu hehe. Kami kehabisan ulam jadi cik abe makan buah kuah, dicicah-cicah budu tu ke nasi.

    ReplyDelete
  5. budu tu... tulunnnn.. cicoh ikey singggey owhhhh sedaknyooo...

    ReplyDelete
  6. bilo nok ajok kak pB makae makae kat umoh Kak Chik ?

    ReplyDelete
  7. Aha..IbuQis nih oghe kelate..kg.Boustead,Tumpat..Dok kijo Putrajaya..tulah tgk kakchik hidang budu tu,,rindu pulok kg..make ramai2 dgn family..

    ReplyDelete
  8. sukanya budu..favourite akak tu...

    ReplyDelete
  9. mesti dni suka makan budu dgn ike singge ni. kalu kakchik ike singge sajo, cik abe make budu dgn ikan rebus.

    ReplyDelete
  10. kak pB balik, singgoh la di pulau melaka ni, kakchik belanjo make cagho kapung hehe.

    ReplyDelete
  11. Huhu, best la dapak kenal soghe lagi kawe senegri. namo kg IbuQis tu kkelah la, mace negri oghe putih jah. make ramai2 meme la best.

    ReplyDelete
  12. tak sangka kak azah yg tak pernah sampai Kelantan suka budu, kakchik yg dok Kelantan ni tak makan budu. terbalik.

    ReplyDelete
  13. Salam Kak Chik..

    Walaupun ringkas, nampak sangat menyelerakan (terus rasa lapar..)

    ReplyDelete
  14. Wkslm Zureen.
    Terima kasih. Sekarang dah boleh makan malam. Jom.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails