Followers

14.6.10

Kudapan yang sedap untuk hilangkan mengantuk

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Mengantuklah petang-petang ni. Tambah-tambah kalau tadi makan nasi agak banyak lepas tu minum milo ais. Dah lama pantang dari minum ais entah kenapa hari ni dahaga sungguh anak tekak kakchik ni. Akhirnya beli juga milo ais kat kedai kaknor tu. RM1.50 satu plastik sekilo gula, pasti tak habis sampai ke petang. Kesannya... mengantuk.

Bila kakchik pandang buku resit dan bil-bil kat depan ni kejap lagi nak bermain dengan angka, huhu, risau jugak takut tersalah kira. Hari ni kena siapkan juga senarai semua bil-bil utiliti yang perlu dibayar. Nak keluarkan cek ni. Tapi, mashaAllah... beratnya mata ni. Rasa macam nak baring je dalam pejabat berhawa dingin ni. Tapi risau pulak tak tersedar maka akan terlajak lebih masa. Takut bangkit je tengok semua orang dah balik. Tak ke naya tu.

Nak hilangkan mengantuk kakchik rasa nak menguyah kudap-kudapan seperti kerepek. Hmm... teringat la kat kerepek ni:

Kerepek Daun Bayam

Satu masa dulu kakchik tak pernah tau yang daun bayam pun boleh dikomersilkan menjadi makanan ringan macam ni. Beberapa hari lepas ada kawan yang bawa jajan ni ke tempat bertugas. Sekali cuba rasa macam nak lagi je.

Sebenarnya boleh sangat kalau nak buat sendiri. Macam nak goreng pisang atau goreng cendawan je nampaknya. Kakchik pasti kalau kita rajin search resepinya online mesti ada.

Ahhh... dah hilang pun rasa mengantuk. Otak kakchik ni bila ingat pasal makanan sedap cepat je dia hantar signal ke mata agar mata jadi segar. Kan dah ok ni. Hehe.

Nak sambung kerja la kalau gitu. Wassalam.

10 comments:

  1. wah.ada kerepek bayam.kena try balik nanti nih:))

    ReplyDelete
  2. mana nak carik tu kakchik macam best jer...

    ReplyDelete
  3. kat pasaran ada ye..?
    x penah jumpa pun.

    ReplyDelete
  4. sizuka, kakchik pun baru je berkenalan dgn kerepek bayam ni. sedap la.

    ReplyDelete
  5. wan, dari bungkusan tu alamat pengeluarnya di tumpat, kelantan. boleh jadi pengedar la macam ni hehe.

    ReplyDelete
  6. noor afzan, allahu'alam. mungkin masih baru di pasaran kelantan je. kena cuba tu.

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum

    Kak chik..

    Kerepek daun bayam ni memang best..masa di universiti, ada kawan-kawan yang jual dari bilik ke bilik...wahhh memang sedap rasanya..:))

    ReplyDelete
  8. wa'alaikummussalam huda.

    ooo, rupanya dah ada lama jugak la kat pasaran ya? kakchik ingatkan baru je. memang sedap.

    ReplyDelete
  9. saya dah pernah makan keripik bayam, memang rasanya mantab tp baru tau klo ada yg kemasannya bagus sperti di gambar, pernah coba keripik setan?


    ____________
    http://keripik-setan.blogspot.com/

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails