Followers

10.3.10

AL-Fatihah untuk Syeikhul Azhar Syeikh Tantawi

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kawan-kawan yang dihormati, baru sebentar kakchik mendapat berita, Syeikhul Azhar, Syeikh Tantawi telah kembali ke rahmatullah pada pagi 23 Rabiul Awal kerana masalah jantung.

Sama-samalah kita mensedekahkan Al-Fatihah untuk allahyarham.

Semoga selepas ini akan ada syeikhul azhar yang setanding beliau malah lebih hebat ilmunya untuk rujukan umat Islam seluruh dunia.

Al-Fatihah.

7 comments:

  1. kak chik,
    dunia Islam semakin hari semaki kehilangan ulama
    petanda dunia makin mendekati penghujung usianya

    Shaikh Tantawi menghasilkan Tafsir al-Quran bernama Al-Tafsir Al-Wasit yang setebal 7k halaman dalam masa 10 tahun

    kehebatan ilmu beliau mungkin sukar digantikan
    semoga anak2 kita boleh mencontohi ulama'2 hebat ini untuk menghadapai dunia akhir zaman yang penuh gelora...

    ReplyDelete
  2. alfatihah..... kita mmg kagum ngan syeikhul azhar nih! huhuhuu..

    ReplyDelete
  3. alfatihah...

    kakchik mahap ye bertanya...syeikhul azhar tu siapa ek...poyo tol saya ni..tak mengikuti perkembangan langsung...

    ReplyDelete
  4. salam kakchik..

    Al-Fatihah..

    semoga dia ditempatkan dikalangan org2 yg beriman.

    komen dari n3 kina tuk kakchik:

    w'salam kakcik...tue lah kan kakchik..nak promote owg nye contest punyer pasal perasaan pengunjung dorang x amek kira. last2 owg mls nak g blog dia lagi...kan dah rugi!

    ReplyDelete
  5. kepada teman-teman semua, terima kasih atas keprihatinan kalian. Untuk aJa, sheikhul azhar ialah ketua universiti al-azhar, di mesir yang juga menjadi pakar rujukan para ulamak Islam seluruh dunia. semoga Allah kurniakan kita lebih ramai ulamak terbilang yang tinggi ilmunya dan warak orangnya.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails