Followers

23.12.08

Kegilaan Terbaru ...

Assalamualaikum teman-teman semua.


Tau tak apakah yang menyerang pembeli remaja & belia di MariBaca? Tak lain tak bukan, LASKAR PELANGI !!!

Anak saudara KakChik yang lelaki pun dah mula menyanyikan lagu tema untuk filem Laskar Pelangi yang diadaptasikan dari buku tulisan Andrea Hirata tu. Semalam KakChik terdengar lagu itu dimainkan di corong radio, entah saluran apa KakChik pun tak tahu, tapi boleh tahan juga lagu sebegitu... boleh dijadikan alternatif untuk remaja lelaki.

Ini liriknya yang KakChik dapat dari sini.


Laskar Pelangi

Mimpi adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
berlarilah
tanpa lelah sampai engkau
meraihnya

laskar pelangi
takkan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
raih bintang di jiwa

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

selamanya…

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau ini kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi
takkan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

selamanya…

oleh: Nidgi

Nota:
Buku ni boleh dibeli dari MariBaca pada harga RM26.00 (15% diskaun akan berakhir pada 31/12/2008)

2 comments:

  1. salam kak..

    oh ada bukunya ye..tak tahu lak..ehehhe..lama x membaca buku cerita nie..

    Lagu nie mmg yan suka sgt2..enjoy sikit dgr kt sini..hehehe

    ReplyDelete
  2. wkslm yan.

    bukunya keluar dulu baru filemnya dan lagu dihasilkan.

    kakchik dah tak sabar nak tunggu filemnya sampai ke sini. tengok trailer dia nampak best je.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails