Followers

30.12.08

Hidangan Makan Tengah Hari - Nasi Kerabu Ibunda


10 comments:

  1. terliur..
    sini nak cari yg ori susah..tak sedap..nak buat sndiri malas..hehe

    ReplyDelete
  2. hehehe, dah agak mesti ada yang terliur ni... nanti kalau kita ada kesempatan jumpa kat rumah kchik ni, azza boleh la makan nasi kerabu ummi kakchik ni. yang kakchik buat tak sama dengan yang ummi buat. ummi punya mmg ori sungguh.

    ReplyDelete
  3. kat penang mana ada nasi kerabu azza weiii...nasi kandar ada la.... best jugak tu.... nyummm...nyummmm

    ReplyDelete
  4. one Z, kat penang pun ada... tapi tak ori. masa kakchik di usm, selalu gak beli nasi kerabu di pasar malam kg kastam, tak sedap mana pun..

    ReplyDelete
  5. sedap,sedap.. nak! hehe.. nape warna kuning nasi dia... kat sini kan kak chik ade jual nasi kerabu jugak.. kak tu mmg pure kelantan.. kalau lambat skit je beli, nasi biru tu habis so ganti ngan nasik putih... tp still beli jugak, sb suka punye pasal.. hehe, tp agak mahal.. maybe sb proven sedap... kalau ade lauk2 cam ayam percik ke solok lada ke mmg mahal gile...

    ReplyDelete
  6. nurulhuda, nasi kerabu ni dia ada banyak jenis antaranya yang kuning ni kerana dimasukkan kunyit, yang biru tu dimasukkan sejenis bunga yg kakchik dah lupa namanya dan yg putih. itupun ada yang makan macam kakchik tu dan ada yang makan dengan sambal tumis.
    lauk-lauk tu just untuk variety je, biasanya telur asin, ayam goreng, daging/ayam bakar, solok lada, percik ayam/ikan, bihun, etak, ikan goreng celup tepung, puyuh goreng pun ada.

    Kat sini RM1 sebungkus dah cukup kenyang.

    ReplyDelete
  7. betul2 menyelerakan...saje nk goda tau..mmg favret yan nie..huhuhuu..abislah sat lg ngidam nk cari kt ner kt area klang nie..mmg susah sgt nk carik..huhuhu..

    ReplyDelete
  8. yan, memang menyelerakan. hari ni pun kami makan nasi kerabu lagi sebab meraikan adik & famili yangbaru sampai dari penang.

    kalau mengidam boleh buat sendiri yan. kakchik dok cadang nak masukkan resepi kat sini.

    ReplyDelete
  9. kakchik..cdapnye nasi kerabu tuh..ish terliur ni..tringat plak nasi kerabu ma kt kg..ma lily ade kdai jual nasi...haa ma lily wt nasi kerabu yg kaler biru..bes sgt

    ReplyDelete
  10. Lily anak tokey nasi kerabu! Ha, kawan-kawan sapa nak makan nasi kerabu boleh singgah gerai mak Lily, hehehe... tolong promo.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails