Followers

14.1.09

Petang ni punya rancangan

Alhamdulillah... mesyuarat dah selesai sebelum Zohor tadi, tapi terasa letih la pulak. Hari ni satu posting pun KakChik belum tulis. Rasa 'blank' pulak sebab dah beberapa hari bersiap untuk miting kan. Lepas 3 jam miting, Dila hidangkan roti canai telur dan roti canai biasa untuk setiap orang. Waktu dah 12 lebih, dekat benar nak pukul 1 maka itu dah dikira makan tengahari la kan. Lepas makan sekeping, dah kekenyangan maka KakChik sedekahkan aje yang sekeping lagi tu kat sapa-sapa yang nak. Sebiji roti telur tu saiz pun besar, sapa yang tak kenyang tu memang la...

Jadi, lepas tu nak rehat-rehat sementara masuk waktu Zohor... KakChik sambung belek-belek majalah lama yang nak dijilid tu dan dalam kepala ni dok pK-pK apa nak masak petang ni. Dan terjumpalah resepi mudah ni. Ala... ramai orang reti buat ni cuma KakChik je yang kurang sikit... Oleh kerana segala bahan ada kat rumah, maka petang ni kita makan mi sup... lalala macam yang dalam gambar kat atas tu. Tapi tu 'lunch' semalam punya. Saja nak buat contoh...

Inilah resepinya... mudah kan? Sesapa pun boleh cuba buat (bagi yang tak pandai saja ya). Yang dah pandai tu buat-buat tak tahu saja.

6 comments:

  1. Alaahai...kak tie baru teringin nak makan mee sup, dah pun kakchik buatkan...mai semangkuk!

    ReplyDelete
  2. Amboi chik..hari2 tayang makanan..hehehe..rajin memasak..

    Ada sesuatu untuk Chik di sini http://meniti-hari.blogspot.com/2009/01/andainya-aku-ini-sahabatmu.html

    ReplyDelete
  3. Kak Tie, takkan nak semangkuk je? Banyak lagi ni... mmmm yum yum

    ReplyDelete
  4. Kak Tirana, tayang makanan yang Chik sempat buat je. Kira nak suruh makin rajin ni.
    Ooo... apalah tu, sat nak gi tengok.

    ReplyDelete
  5. Salamz.. waktu dah kenyang dan santai memang sesuai utk singgah di blog k.chik, kalau waktu lapar memang tak senang duduk dibuatnya, belum habis lagi nak baca semua N3 yg ada perut dah berbunyi minta diisi..hikhik.. kalau bulan puasa waktu yg paling sesuai utk baca N3 kak chik adalah selepas subuh...hehehe!

    ReplyDelete
  6. Wkslm KiTTuN. Ewah, ewaaaahhh... tengok tu siap dia buat aturan lagi tu kalau nak ke sini. Isyk, isyk, isyk... kalau cam tu buat timing, datang lepas makan, hehehe... nanti dok terliur kan.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails