Followers

21.1.09

Nasi Kerabu Golok

Ada sapa-sapa pernah cuba tak makan kat restoran ni? Letaknya di Jalan Sultan Yahya Petra dekat-dekat nak sampai ke Bilal Hypermarket. Ngape hari ni (2 hari lepas) tak ramai orang ek? Selalunya masa KakChik lalu alah balik keje tu, mesti penuh parking kat sini dan ada ramai orang dok beratur. Hmm... curious nak tahu, apa istimewanya Nasi Kerabo Golok ni. Asalnya dari Pekan Golok di sempadan tu ke? Siapa tahu? Tolong bagitau ya.

** Dah tengahari, perut dah menyanyi, tel Restoran MZ takde orang angkat, nak makan apa ni?

11 comments:

  1. salam kak chik...

    hem...nasi kerabu..sedap tu..dh lama yan carik..tp kt area klang nie mmg susah nk jumpa. yan teringin nk mkn nasik dagang gak..pun xde kat sini..huhuhu..aritu dpt mkn pun masa bln puasa..tu pun cari kat shah alam..

    teringat kat keluarga angkat yg rajin belikan yan nasik dangang..klu blk KB aje mesti diorg belikan..hari2 mkn pun x boring..ehehe..

    ReplyDelete
  2. Wa'alaikumsalam Yan.

    Yan, datang kat sini belajar dgn Ummi KakChik lepas tu balik Kelang boleh buka kedai jual nasi kerabu. Mesti laku punya. Nasi kerabu ni tak pernah puas dimakan.

    Nasi dagang tu, memang ramai orang suka KECUALI KakChik ni. Tak tau kenapa tak suka makan nasi ni. Bila Ummi buat nasi dagang, KakChik kena tanak nasi putih. Bukan tak pernah makan, tapi tak jatuh cinta, hehehe. Nanti kalau pjg umur dtg ke rmh keluarga angkat kat sini, insya-Allah KakChik jamu Yan nasi kerabu @ nasi dagang. Nak tak?

    ReplyDelete
  3. Lamanya kak tirana tak makan nasi kerabu...sejak pindah dari KB, dah tak rasa dah nasi kerabu..hehehe

    ReplyDelete
  4. nasi dagang kat sini tak ori lah kakchik, dia letak kubis,karot dll.Selalunya ia lebih sedap kalo ulam2 kampung kan, kena plak ngan budu, daging bako dan solok lada,,tak ingat orang belakang dh..lama dh tak buat nasi kerabu ni..

    ReplyDelete
  5. Kak Tirana datanglah bercuti kat sini, boleh kita gi makan nasi kerabu kat kedai tu atau pun kat Yatie Ayam Percik.

    Noorma, betul ke nasi dagang tu? KakChik rasa Noorma tersilap taip yg mula2 tu. Noorma pun suka nasi kerabu ya? Hai... macam ni nak buka kedai nasi kerabulah pulak.

    ReplyDelete
  6. NKG is the place we frequent when friends/family yg duduk outside Kelate come visiting and yearn for n.kerabu. I think its okay. Service is quick,place is clean and most importantly, n.kerabu dia byk ulam, ada segala pucuk2 dan b.kantan.Dan ada varieties of lauks to choose from. Serving size pun okay, not too big /too small....Recommended.

    ReplyDelete
  7. Kak An, as you are recommending, I might give it a try. My mom also would like to try this restaurant's nasi kerabu. She told me a story about this nasi kerabu that she'd eaten during her childhood and she said that it's different from the one that we always make.

    ReplyDelete
  8. kak chik, kat kl ni nasi kerabu sangat mahal! lagi2 kalau yang mmg btl2 sedap, gerai tepi jalan pun punyalah mahal, padahal kosong je takde lauk..

    kat rumah saya ni ada kakak kelantan jual, mmg sdp tp tu la mahal... cekik darah!

    :)

    ReplyDelete
  9. wah bestnya..insyallah ada rezeki yan dtg sana..ehehe..tak sabar nk pekena kak chik pnya nasi kerabu dan nasi dagang..

    ReplyDelete
  10. nurulhuda - kalau kat sini nasi kerabu berlaukkan ikan goreng celup tepung RM1.00 je, cukup mengenyangkan. kalau RM2.00 tu dah ada telur asin + ayam bakar atau apa2 lauk pilihan. RM2.50 pulak, ada solok dan puyuh goreng.
    org kelantan pergi niaga kat sana tu mmg buat untg besar. kalau dia sengaja letak harga tinggi tu tak baiklah dr segi perniagaan Islam, mgkn tak ingat sunnah nabi la kot.

    ReplyDelete
  11. yan - boleh yan, no. prob. kalau nak dtg inform kakchik ya, lepas tu kita berkira-kiralah nak makan apa.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails