Followers

29.4.10

Sibuk mengemas untuk berpindah lagi

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Apa khabar? Moga-moga kalian semua dalam keadaan sihat walafiat. Kakchik pun alhamdulillah sudah sihat dari demam cuma masih selsema saja. Itu pun dah makin baik, insyaallah.

Cerah sungguh langit pagi tadi.

Huhu, dah petang baru dapat nak menulis di blog ni. Sebenarnya sepanjang hari ni kami berdua sibuk mengemas serba sedikit barang-barang dalam bilik ni dan memindahkannya ke rumah baru kami. Nasib baik rumah kami tu dekat saja, jalan kaki je ke sana-sini. Yang banyak buat kerjany.a ialah cik abe. Kakchik pulak kena melipat 2 bakul kain yang berhari-hari dah diangkat tapi sebab kakchik demam, terbengkalailah kerja melipat kain tu.

Fuh, mengemas rumah dalam cuaca yang sangat panas ni mana nak selesa kan. 3 buah kipas semua dipasang tapi anginnya terasa panas dan kering. Tapi kan... masa kakchik sedang menaip ni kakchik nampak langit dah mula mendung tu. Angin pun agak kuat ni... terasa nyaman sekali. Kalau duduk dalam rumah kakchik ni tentu lagi nyaman.

Kami belum berpindah sepenuhnya. Pindah sikit-sikit sebab kakchik pun baru sihat. Esok pula kakchik ada bengkel membina blog kat rumah tu. Buat bengkel istimewa untuk beberapa orang yang berminat nak membina blog peribadi/bisnes dalam masa separuh hari semua siap lengkap. Kakchik dah letih mengajar percuma, asyik ditegur oleh cik abe sebab tenaga habis, masa habis, suara pun terganggu tapi semuanya free.

Kakchik ok je sebenarnya tapi bila dah makin ramai dan masa kita terpaksa dikorbankan kakchik rasa dah sampai masanya mengajar ni dijadikan rasmi sikit. Yuran berpatutan dan insyaallah hasilnya memuaskan hati. Itu janji kakchik untuk peserta bengkel nanti.

Untuk hari ni, rehatlah sebentar proses memindahkan barang. Lepas ni kalau larat, kita sambung lagi.

4 comments:

  1. bilik tengah kotor skrg ni
    ntah bile nak bersihkan
    urmmm

    ReplyDelete
  2. oooooooooooo...kak chik nk pindah umah sendrik ye....tahniah!!!..
    nk saya tolon bwk brg2 akk?? hehehehe

    ReplyDelete
  3. joe, jangan biarkan lama sangat nanti kan bila dah jadi tongkang pecah, tak terkemas dah...

    ReplyDelete
  4. fmina, ya nak pindah masuk rumah sendiri dah. mekasih ya. meh tolong angkat lemari baju ni. banyak pintu sangat ni, tak larat nak angkat dgn cik abe je hehe.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails