Followers

22.4.10

Cek Jadual Exam Betul-Betul, Kalau Tak...

...akan jadi macam kakchik.

Assalamualaikum dan salam pagi ceria semua.

Kakchik ni teruk betullah... macamana boleh ingat exam mula esok walhal exam mula PETANG INI!! Huh, nasib baik belah petang. Kalau dibuatnya pagi ni kan ke diri sendiri juga yang panik.

Itulah kawan-kawan dan adik-adik, PASTIKAN KITA CEK JADUAL EXAM BETUL-BETUL beberapa hari sebelum exam bermula. Kakchik ni alhamdulillah Allah masih nak bagi peluang agar tidak panik dan sempat nak revise soalan-soalan akhir. Kalaulah kakchik ni leka dan tidak cek jadual exam dah tentu kakchik terlepas paper yang perlu diduduki petang ini. KES NAYA.

Insyaallah ini PERINGATAN untuk kita semua yang SEDANG BELAJAR agar sentiasa peka dengan hidup kita. Jangan asyik leka dengan BLOG, FB dan BLOGWALKING je.... BAHAYA untuk masa depan.

Ok, lah... cukup untuk pagi ni sebab kakchik nak kemaskan peralatan untuk ke 'medan tempur' petang ini. 

Kalau sudi, DOAKAN kakchik agar mudah menjawab soalan-soalan exam ya. Sudah tentu kakchik mengharapkan jawapan kakchik semuanya BETUL dan tepat. Moga Allah makbulkan doa kakchik selama ini selepas kakchik berusaha sekian lama.

Semoga rahmat dan berkat Allah untuk setiap diri kalian yang berusaha memartabatkan Islam di hari ini.

Jumpa lagi, wassalam.

8 comments:

  1. Salam kak chik,
    takpe2 kak chik, tarik nafas...hembus. Saya doakan mg kak chik diterangkan hati dan dipermudahkan tuk jawab exam. Selamat berjuang.. :)

    ReplyDelete
  2. Salam kak chik,

    Saya pun pernah melalui situasi spt. kak chik. tp lain sikitla situasinya. Sy igt peksa tu waktu pagi. So, sblm tido tu sy dah niat nak bangun awal utk sambung studi. Tp sy terlewat bangun, heheheh. Tp check jadual semula, rupanya ptg, heheheh...

    Gud luck kak chik, ma'at taufiq wannahjaah...

    ReplyDelete
  3. salam k.chik...tkasih la mendoakn k.atie yer!arini okey sikit..rindu nk bukak blog & ziarah kwn2..tp xleh lama2..pening!!syian somi
    k.atie tue,hari2 beli lauk kedai..nk buat camna..k.atie mmg x larat nk diri/msk lama2...asyik trbaring jer(sampai penat dh baring jer...ngeee)...tuk k.chik,selamat menghadiri exam..buat yg trbaik!!!

    ReplyDelete
  4. Wkslm Nur. Alhamdulillah Nur... kakchik rasa Allah banyak tolong kakchik hari ni. Mungkin doa kawan-kawan juga berkat. Terima kasih banyak Nur.

    ReplyDelete
  5. Wkslm Areef.

    Kita ni kiranya masih dikasihani Allah, sebab tu kita tersedar. Kalau dibiarkan Allah kita lalai, alamak banyak masalah yang akan timbul kemudiannya. Alhamdulillah kita selamat.

    Terima kasih. Esok ada lagi.

    ReplyDelete
  6. wkslm kak atie. kesian akak, dlm keadaan tak sihat tu ambil masa juga singgah ke sini. moga-moga skit akak segera kebah. Allah nak bagi akak rehat tu... anggap je waktu ni cuti khas untuk diri akak. Bila kita sakit, hubungan kita dengan Allah automatik jadi dekat. Betul kan kak?

    Terima kasih kak atie.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs