Followers

26.1.10

Sejuk, hujan, Nasi Goreng Cina

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua teman-teman blogger dan sesiapa saja yang sudi singgah di blog Keluargaku Sayang ni. Kakchik doakan kalian semua dalam keadaan sihat dan berbahagia selalu.

Hari ni cuaca di Kota Bharu agak sejuk sebab hujan turun tak berhenti dari malam tadi. Sekarang ni pun masih lebat di luar tu, huhu... nasib baik ada kot dalam pejabat ni kalau tidak terketar-ketarlah nak buat kerja.

Makcik-makcik dan Mak-mak Datin yang datang belajar bahasa Arab pun sedang bising keluar dari bilik tutorial tu. Jam 10.30 pagi biasanya kelas mereka selesai. Nak buat macamana kan, dah pejabat kakchik ni betul-betul setentang dengan bilik tutorial tu, boleh dengar semua yang diorang dok bising-bisingkan. Woah... makcik-makcik ni memang ada kelas sebab walaupun dah berusia emas tapi masuk berabuk bahasa Inggeris. Ni mesti pernah bekerja sebelum ni.



Hmm... hari ni kalian sudah bersarapan ke? Pagi semalam dan pagi tadi kakchik makan Nasi Goreng Cina. Dah dua hari berturut-turut makan nasi goreng ni tapi masih belum puas lagi. Memang kakchik suka masak nasi goreng, makan nasi goreng yang orang masak... memang sukalah segala jenis nasi goreng.

Tak susah pun nak membuatnya. Bahan-bahan pun selalunya memang ada dalam petisejuk. Hanya perlukan nasi, bawang putih, bawang merah, cili merah, sayur sama ada sayur campur, sawi atau kacang panjang dan telur. Senang je dan sangat cepat disediakan.

Bila dah bersarapan di rumah ni, perut mulalah terfikir-fikir nak makan apa untuk tengahari nanti. Dah la cuaca sejuk macam ni, lagilah cepat terasa lapar. Nak keluar membeli hujan la pulak, huhu... tak seronok kalau basah.

Nak makan apa? Hmm...

2 comments:

  1. salam..
    akak suka semua jenis nasi grg...pastu suka makan dgn papadom...best ...

    ReplyDelete
  2. wkslm kak kam. kakchik pun sama... bestnya kalau ada papadom tapi kat Kelate ni susah nak jumpa. kami makan dengan keropok je kak.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs