Followers

30.1.10

Makan malam dan hasil kerja tangan kakak

Assalamualaikum dan salam malam semua. Dah selesai makan malam? Kalau belum, cepat-cepat makan ya sebab bila makin lewat, makin lambat ia hadam dan tak elok untuk kesihatan.

Hidangan untuk Cik Abe. Tengoklah pinggan mangkuk yang tak sama tu, malu...

Malam ni kakchik makan nasi lauk biasa-biasa je. Orang kampung... makan pun cara orang kampung la kan. Kami tak biasa makan di luar dan kakchik pun hanya makan di luar dengan kawan-kawan sekali sebulan saja. Nak tengok hidangan malam ni, haaa lihat di bawah ya.

Yang sebenarnya kakchik nak cerita pasal kakak kakchik yang sulong yang suka sangat menjahit manik. Dalam keluarga kami dialah yang paling berseni tangannya. Selalunya baju-baju dia dan baju-baju kami dia yang lukis design, memang cantik dan lawa, sayangnya dia tak benarkan kakchik ambil gambar dan tayang kat sini. Kakak kakchik ni kerjanya sebagai doktor tapi di masa lapang sangat suka menjahit manik. Semalam dia ada tunjukkan bajunya yang baru siap telah pun dijahit manik dengan sangat kemas dan cantik sekali. 

Nak tengok tak? Nak tengok atau tak nak tengok, kakchik nak letak juga kat dalam ni hehe.

 
Corak pada  pergelangan baju.

 
Corak ringkas di bahagian siku.

 
Simple tapi cantik ... bagi kakchik la.

Cantik tak? Bagi kakchik yang tak berseni ni, itu sudah sangat cantik. Dah banyak helai bajunya dan baju adik-kakak kakchik yang dijahit manik tapi tak pernah kakchik nak ambil gambar. Kali ni kakak bagi can kat kakchik. Katanya kalau ada yang nak menempah pun boleh hehe... biar betul.

Kakchik dok bercadang nak jahit jubah kosong dan nak bagi kakak hiaskan dengan dekorasi manik. Tentu cantik dan elegan. Nanti boleh la dijual kan. Wokeh, cukup dulu cerita pasal kakak, kakchik nak rehat sebentar.

Wassalam.

2 comments:

  1. Kakchik, telur dan ikan kurang elok dimakan bersama.

    ReplyDelete
  2. Farid, ada faktanya tak? Kalau boleh kakchik nak tahu lebih lanjut. Suami hanya makan telur dan ulam. Kakchik pula makan ulam dan ikan kering.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails