Followers

24.1.10

Cepat, Sedap, Berapi !!!


cepat dimasak, sedap dimakan

[Assalamualaikum dan salam pagi ceria kepada sesiapa saja yang telah menjengah blog kakchik ni. Entri kali ni sebenarnya kakchik setkan auto publish sebab kakchik mungkin agak sibuk di hari Ahad ni. Maklumlah semalam kakchik ambil cuti jadi kerja yang semalam dah terpaksa dibawa ke hari Ahad.]

Malam ni cik abe sedang ralit membuat laporan minit ke minit perlawanan bolasepak antara Kelantan - Johor dan Terengganu - Selangor jadi kakchik bolehlah tumpu masa selepas jam 10 ni untuk online. Yang sebenarnya memang sepanjang hari online cuma perlu memilih masa untuk berlama-lama depan komputer. Tadi kakchik dah siapkan air teh satu jag dan sepiring maggie goreng sempoi untuk cik abe jadi "masa untuk blogging".



Cik abe belanja kakchik makan burger malam ni dan kakchik buat maggie goreng untuk kudapan dia sambil dia buat kerja. Sekali-sekala makan junk food ni boleh la kan. Bukannya selalu pun. Boleh tahan sedapnya burger daging tu. Terima kasih ya Yang. Next time belanja mee bandung pulak ya hehe.


maggie goreng sempoi

Gambar paling atas tu gambar lama. Kalau kalian ingat, tahun lepas kakchik ada masak maggie kari berapi selepas pulang lewat malam dari mana kakchik pun tak ingat dah. Kiranya malam ni hajat di hatinya nak masak macam tu juga tapi yang ada cuma maggie goreng indomie dan bahan-bahan sampingan pun takde maka jadilah maggie goreng sempoi.

Boleh la kan. Asalkan yang makan terasa kenyang.

Rancangan memasak seterusnya ialah roti nasi, roti pandan, pizza, beshamel, roti bun mexico ... dan seterusnya. Berjaya atau tidak, kita tengoklah nanti.mas

No comments:

Post a Comment

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs