Followers

26.1.10

Sejuk, hujan, Nasi Goreng Cina

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua teman-teman blogger dan sesiapa saja yang sudi singgah di blog Keluargaku Sayang ni. Kakchik doakan kalian semua dalam keadaan sihat dan berbahagia selalu.

Hari ni cuaca di Kota Bharu agak sejuk sebab hujan turun tak berhenti dari malam tadi. Sekarang ni pun masih lebat di luar tu, huhu... nasib baik ada kot dalam pejabat ni kalau tidak terketar-ketarlah nak buat kerja.

Makcik-makcik dan Mak-mak Datin yang datang belajar bahasa Arab pun sedang bising keluar dari bilik tutorial tu. Jam 10.30 pagi biasanya kelas mereka selesai. Nak buat macamana kan, dah pejabat kakchik ni betul-betul setentang dengan bilik tutorial tu, boleh dengar semua yang diorang dok bising-bisingkan. Woah... makcik-makcik ni memang ada kelas sebab walaupun dah berusia emas tapi masuk berabuk bahasa Inggeris. Ni mesti pernah bekerja sebelum ni.



Hmm... hari ni kalian sudah bersarapan ke? Pagi semalam dan pagi tadi kakchik makan Nasi Goreng Cina. Dah dua hari berturut-turut makan nasi goreng ni tapi masih belum puas lagi. Memang kakchik suka masak nasi goreng, makan nasi goreng yang orang masak... memang sukalah segala jenis nasi goreng.

Tak susah pun nak membuatnya. Bahan-bahan pun selalunya memang ada dalam petisejuk. Hanya perlukan nasi, bawang putih, bawang merah, cili merah, sayur sama ada sayur campur, sawi atau kacang panjang dan telur. Senang je dan sangat cepat disediakan.

Bila dah bersarapan di rumah ni, perut mulalah terfikir-fikir nak makan apa untuk tengahari nanti. Dah la cuaca sejuk macam ni, lagilah cepat terasa lapar. Nak keluar membeli hujan la pulak, huhu... tak seronok kalau basah.

Nak makan apa? Hmm...

2 comments:

  1. salam..
    akak suka semua jenis nasi grg...pastu suka makan dgn papadom...best ...

    ReplyDelete
  2. wkslm kak kam. kakchik pun sama... bestnya kalau ada papadom tapi kat Kelate ni susah nak jumpa. kami makan dengan keropok je kak.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails