Followers

30.1.10

What an interesting quote!

For attractive lips, speak words of kindness. For lovely eyes, seek out the good in people. For a slim figure, share your food with the hungry people. 

Remember, if you ever need a helping hand, you will find one at the end of each of your arms.  As you grow older, you will discover that you have two hands; one for helping yourself, and the other for helping others...
Mudahnya beramal dengan Islam. Kalau wanita suka bercantik-cantik, eloklah amalkan petua ini. Tak susah kan... Nak dapat bibir yang cantik hanya perlu bercakap perkara yang baik-baik. Nak pastikan mata kita menawan hanya perlu melihat kebaikan pada orang lain. Untuk menjadi langsing (yang ni pasti ramai yang minat) hanya perlu berkongsi makanan dengan orang yang lapar (memerlukan) - maknanya bersedekah la kan.

Dalam minggu ni dah berapa RM kita bersedekah?

6 comments:

  1. salam,
    just a correction - share your food with the hungry [people].
    bagi saya, lebih baik sedekahkan masa dan tenaga membantu yang memerlukan daripada menghulurkan RM :)

    ReplyDelete
  2. apa pun sahaja asal kita yg memberi. :D

    ReplyDelete
  3. wkslm kak aliya. thanks for the correction. main salin je dan baca laju2 tak perasan silap di hujung tu.
    kalau ada masa memang boleh kak, tapi ramai yang tidak mahu menyumbangkan masa jadi paling mudah hulurkan RM dan kita bagi kat orang yg boleh menyumbangkan masa.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails