Followers

11.10.10

Poster Pakaian Menutup Aurat Untuk Lelaki dan Wanita


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Hari ni kakchik ada banyak urusan di luar perpustakaan jadi sebelum kakchik bertolak ke pejabat ni kakchik nak kongsikan satu poster menarik mengenai CONTOH PAKAIAN MENUTUP AURAT BAGI LELAKI DAN WANITA.

Gambar poster ini kakchik perolehi dari facebook. Kakchik rasa contoh pakaian muslimah itu sesuai untuk adik-adik remaja yang mahu kelihatan 'remaja' bila berbaju labuh. Tudung tu kalau lagi labuh lagi bagus.

Jika kalian nak salin gambar tu, silakan. Kakchik percaya orang yang mereka poster ini pun berniat untuk menyebarkannya. Kakchik harap usahanya itu diberi ganjaran setimpal oleh Allah SWT.

Selamat menjalankan amanah!

10 comments:

  1. salam kakchik..saya dah salin & share kat fb..t.kasih untuk info ni, mmg sesuai utk remaja ni...

    ReplyDelete
  2. wkslm anna. alhamdulillah. semoga ramai beroleh manfaat.

    ReplyDelete
  3. salaam...

    yang lelaki nyer tuh, ada lagik yang tak betul, seluar dia, kalau diikutkan, tak boleh melepasi buku lali. kalau tak silap saya lah (dalam larangan isbal)...

    ReplyDelete
  4. wkslm teacher nur. kakchik tak pasti contoh di atas ni menepati atau masih ada kesilapan. iya benar kalau mengikut sunnah, labuh seluar hanyalah hingga buku lali.

    ReplyDelete
  5. Bagus jika dapat poster ni dalam bentuk yg besar so bolehlah ditampal di sekolah2 menengah.. kat mana nak dapat ye kak chik?

    ReplyDelete
  6. kakchik salin gambar ni dah cetak sendiri atas kertas besar kak. guna kertas A3 yang saiz poster tu... lepas cetak, tampai di papan utama dalam perpustakaan.

    ReplyDelete
  7. Saalam dik, boleh ke kak nak ambil imej dalam poster ini untuk buat Bena Kempen tutup aurat kat sekolah akak?. Kalau boleh, tolong jwb ya.. kalau tk bolehpun kena jawab juga. Cuma kak rasa satu lagi, tudung tuu adakah telah menutupi daku atau masih nampak bawah dagu. sebab dagu bukan bahagian muka. Wassalam.

    ReplyDelete
  8. mohon copi gambar ni utk disebarkan..boleh ke tuan punya tanah?

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails