Followers

15.10.10

Keropok Lekor Yang Menjilat Jari

Keropok Lekor Terengganu
Assalamualaikum dan salam Jumaat.

Pagi tadi kami bersarapan hanya dengan keropok lekor pemberian Ummi yang asalnya ialah pemberian Chena yang balik dari berkursus di Kuala Terengganu minggu lepas. 

Keropok yang dalam gambar tu agak tawar, kurang garam tapi bagi kakchik itu lagi baik daripada masin. Bahaya untuk kesihatan.

Ini pula ada dua jenis, sebelah kiri tu keropok yang sama macam di atas, tapi yang sebelah kanan tu keropok lekor lain yang adik ipar bawa balik semalam. Entah dia beli di mana kakchik pun tak tanya. 

Yang kanan tu tersangatlah sedapnya. Nak lagi...

Tapi.... punyalah sedapnya. Kami dua orang makan dengan berselera sekali. 
Alhamdulillah dengan rezeki yang makanan yang kami dapat pagi tadi.

Sekarang ialah masa menyiapkan hidangan tengahari. Selamat BERSOLAT JUMAAT kepada semua yang WAJIB melaksanakannya dan begitu juga para muslimah yang mengerjakan solat Zohor hari ini.

Jom masak!

8 comments:

  1. nampak mcm sedap sgt kak chik....nyum nyum hehehe =) jap lg nk g keropok lekor gak la...hehe

    ReplyDelete
  2. salam kak chik, kepok leko trg mmg sedap..hihi.skrg saya ada jual kecil2an keropok frozen..alhamdulillah sambutan mmg best! 2 hari sekali kena top stok! tp tak leh nak main post-post..tak dapat nak kasi kak chik rasa

    ReplyDelete
  3. Memang sedap sangat Bidadari. Kalau boleh petang ni pun rasa nak makan lagi je.

    ReplyDelete
  4. Wkslm MamaYatie. Memang betul tu tp skrg ni byk yg kualitinya sudah menurun. Tahniah ya MamaYatie. Semoga bisnes berkembang maju. Mesti keropok MamaYatie sedap tu.

    ReplyDelete
  5. Bila tengok keropok lekor kak chik ni..hati akak terpanggil panggil nak pergi terengganu...rindu...

    ReplyDelete
  6. Salam,
    Uhhhhhh tetiba je ayaQ lior menitik ;)

    ReplyDelete
  7. kak azah, kalau tak sampai terengganu, di kelantan pun ada kak hehe.

    ReplyDelete
  8. Wkslm anyss. Dah terliurlah tu. Sayangnya anyss dok jauh, kalau dekat dah ajak dah.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails