Followers

30.1.11

Mencari ketenangan

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua teman-teman terutama kepada yang sentiasa sudi mengunjungi blog ini walaupun kakchik kurang aktif sehari dua ni.

Entah kenapa sejak petang Rabu lepas kakchik terasa sangat-sangat ingin berehat. Rehat sungguh-sungguh tanpa melakukan sebarang kerja yang memerlukan kakchik memandu atau menggerakkan anggota badan. Malam tu rasanya kakchik berehat agak awal. 

Hari Khamis pula selepas menghantar cik abe ke pejabat dan selesai berurusan di pejabat pos kakchik balik ke rumah dan berbaring saja sepanjang hari sambil menukar-nukar saluran astro. Takde satu pun yang kakchik tonton lama-lama kerana fikiran tak dapat fokus.

Kakchik login fb dan blogger tapi tak tahu kenapa, seluruh minda kakchik menasihatkan agar kakchik berehat. Tenangkan diri tanpa memikirkan apa-apa. Email, mesej dan SMS semakin banyak terkumpul dan kakchik memang tak dapat nak fokus untuk membalas satu persatu.

Akhirnya kakchik maklumkan di fb yang kakchik nak berehat sehari tapi menjadi dua hari pula kerana ada hal-hal lain pula menyusul bila kakchik dah sedia untuk menulis lagi. Sebenarnya kakchik rasa amat tenang tanpa internet selama hampir dua hari. Alhamdulillah.

Sepatutnya kena buat macam tu baru hidup ni tenang kan? Kalau setiap hari menghadap internet, sudah tentu ada perkara-perkara yang menyebabkan diri merasa tertekan. Kadang memikirkan masalah sendiri yang belum selesai dan kadang perlu memikirkan masalah orang lain yang mengharapkan bantuan.

Jadi kakchik syukur kakchik ambil keputusan berehat dari internet selama dua hari walaupun bila online hari ni banyak urusan yang menanti. Tak mengapa. Sekurang-kurangnya kakchik kembali dengan ceria dan segar.

6 comments:

  1. salam chik..memang ada waktunya kena berehat seketika dari dunia maya..walau setegar mana pun kita...setuju tak chik?

    ReplyDelete
  2. Salam kenal kak chik,

    tq kerana berkongsi maklumat di dunia maya ini...

    ReplyDelete
  3. selamat berehat...kakchik penat sgt tu....

    ReplyDelete
  4. wkslm Proud Mama. Sama-sama. Terima kasih singgah ya.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs