Followers

13.1.11

Demi amanah dan masa depan

Assalamualaikum dan selamat pagi.


Menggalas amanah dan harapan.
Satu di bahu kiri, dua di tangan kanan.
Agaknya bolehkah diri ini naik berat badan?
Jika saban hari mengangkat beban.

Ada yang kata, "bila lah kakchik ni nak besar?"
"dulu dan kini, tetap juga kecik."
Itulah... kenapa kalian tak panggil kakchik ni kak sar
Kak Sar nickname kak besar, ni asyik kakchik jadilah Kak Kecik.

Tapi... kecil-kecil cili padi
Walaupun kecil jangan main-main.

Erm... pantun tak menjadi. Moralnya, kalau nak kurus, kerjalah macam kakchik. Gerenti boleh kurus. Tak payah diet. Cukup dengan menggalas satu beg tangan seberat 2 kilo, sebuah beg laptop mungkin hampir 4 kilo dan sebuah beg kain mengisi fail, buku catatan dan bungkusan pelanggan berat pelbagai. Insyaallah turunlah berat badan. Tambah mudah nak kurus ialah kerana banyak dan beratnya amanah yang dipikul.

Cukuplah dulu... berhibur seloka sambil beringat-ingat.

4 comments:

  1. ok kakchik lepas ni idah nak panggil kaksar lah ye..supaya akk jd lebih besar2..moga2 lah..wah kakchik byk betul betul beg yg digalas..sebesar tanggungjawab yang diamanahkan...

    Boleh guna pakai idea akk ni..:)

    ReplyDelete
  2. k.chik jgan smpai pengsan dhempap beg udah heheheheh

    ReplyDelete
  3. idah... idah hehe. kalau membesar jadi tinggi ok jugak. takut membesar jadi lebar je... huhu tak nak....

    beg2 berat tu paling kakchik risau ialah kesan kpd tulang belakang je idah. yg lain tu tak kisah.

    kalau idah kurus, jgn ikutlah bahaya.

    ReplyDelete
  4. erin, alhamdulillah setakat ni tak sampai tahap tu lagi hehe.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails