Followers

1.2.09

Anatomi Seorang Sahabat...

Kak Tie, terima kasih di atas pemberian 'award' ini. Amat-amat berharga buat KakChik.
Entri kali ini khas untuk persahabatan antara kita dan kita-kita semua.

Dengan nama Allah dan Assalamualaikum semua.

Apakah dia ANATOMI SEORANG SAHABAT?

Mata:
  • sentiasa melihat anda seadanya
  • sentiasa melihat yang terbaik dalam diri anda
Telinga:
  • sentiasa bersedia untuk mendengar
  • memberikan perhatian pada setiap apa yang anda tuturkan
Mulut:
  • berkata benar dan jujur dalam memberikan pandangan
  • menjadi mulut anda sekiranya anda tidak boleh berkata-kata lagi
  • jujur dalam setiap tutur kata
Bahu:
  • akan menjadi kekuatan anda tatkala anda tidak mampu membawanya lagi
  • sentiasa menjadi sandaran tatkala anda berada dalam kesedihan
Tangan:
  • sentiasa memberi pelukan mesra tatkala anda memerlukan
  • sentiasa membuat anda berasa selesa
  • membimbing anda sekiranya anda memerlukan
  • menarik anda bangun ketika anda jatuh
Hati:
  • mencintai anda tanpa syarat
  • anda sentiasa diingati olehnya setiap waktu
Kaki:
  • berjalan bersama anda sepanjang hidupnya
  • menjadi sahabat anda yang paling baik
Jadi kawan-kawan, pernah tak kita bertanya pada diri, "Adakah aku ini seorang sahabat kepada kawanku?" atau adakah kita sekadar berkawan kerana hendakkan sesuatu sahaja. Marilah kita sama-sama muhasabah diri dan jom kita menjadi SAHABAT kepada kawan-kawan kita.

5 comments:

  1. Huaaa..cepatnya chik publish hadiah dari Tie... Kak tirana ni dok bertangguh. Tag pun ada lagi dua yang tak terjawab..huhuhu..

    ReplyDelete
  2. Kak Tirana pun cepat je sampai ke sini dan menjadi org pertama menulis komen. Nampak sangat akak 'alert' dgn kemaskini blog kawan2. Hehehe.

    ReplyDelete
  3. Wow...laju betul lah kakcik ni.. Kak tie belum habis lagi menjemput...hi hi..

    Mekasih kerana sudi ambil award tak seberapa tu...hi hi..

    ReplyDelete
  4. Hehehe, pepagi memang laju je Kak Tie. Dah sedang-sedang elok je tengah tulis pasal persahabatan, 'award' Kak Tie sampai kena dengan masanya.

    ReplyDelete
  5. kak chik memang sentiasa laju dan bersemangat!! :).

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails