Followers

27.2.09

Friday's Lunch & Dinner

MALAM INI KAMI MAKAN SPAGHETTI

Spaghetti Bolognaise hasil tangan kakak. KakChik balik dari kelas jam 5 tadi, dia dah sibuk kat dapur dok masak. Buat pakai dua jenis, satu guna spaghetti dan satu guna fetucini. KakChik baru makan yang fetucini, yum-yum, sedaaaaap.


Anak bujang kakak, Munzir sedang enak menjamu selera. Dia memang suka makan spaghetti dan pasta. Kalau naik ke atas rumah ni, nampak aje KakChik mesti dia cakap, "Cheja... masak pasta Cheja. Nak pasta sup cendawan..."


INI PULAK LAUK-PAUK YANG DIMASAK TENGAHARI TADI.


Lauk-pauk untuk makan tengahari: Ikan kerisi goreng, gulai telur, sayur campur dan sambal.
Semuanya lauk-pauk orang kampung dan selera kita kat mana pun tetap teringat kat masakan kampung.

4 comments:

  1. kak chik camner nak wat sambal tu? bgtau eak.... mr jep nie tkak die kne ngat ar ngan masakan kampung... tp erin nie ar gheti yang segera jerk keh keh keh... tgah dok blajo blajo nieh..

    ReplyDelete
  2. ishhhh! bila tgk org makan tertelan2 air liur dbuatnyer! hihihi.. nmpk gaya minggu nih mmg minggu spagethi la jwbnyer sbb duk ngan anak2 jerk! hb xde.. huwaaaaaaaaaaaaaaa.....

    ReplyDelete
  3. Salam kakchik, tlg ajar buat kuah spagetti, tak lulus lg nih...huhuhu...

    ReplyDelete
  4. erin - insya-Allah kakchik akan upload resipi nk buat sambal tu sedikit masa lagi.

    hana - kalau hana yg masak spaghetti, mesti sedapnya..

    sri intan - wkslm. kuah spaghetti ni pun nanti kakchik upload resepinya selepas assignment siap & emosi stabil.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails