Followers

26.2.09

Sarapan Pagi : Nasi Tumpang

Nasi Tumpang - nasi yang dimasak agak lembik tapi melekat macam pulut. Dibungkus berbentuk kon dengan gulai udang atau sambal udang, serunding daging dan telur goreng.
Dimakan panas-panas memang sedap.

Maaf la gambar tak berapa elok sebab ambik dengan fon kamera. Digicam, memory card rosak.

20 comments:

  1. Alahai kakchik, lama tak mkn nasi tumpang ni. Dulu on d way nak ke opis kat kedai mulong, sy mesti sggh kat Batu 4, beli nasi tumpang.. :)

    ReplyDelete
  2. Tak pernah Zureen mkn nasi ni Kak Chik,teringin juga nak merasa..(rupanya mcm nasi lemak,cuma cara bungkusnya lain sikit)..

    ReplyDelete
  3. Sri, KakChik selalu beli kat tepi SMO Kubang Kerian ataupun kat kedai kuih-muih dekat Masjid Telipot. Sedapkan nasi ni.

    ReplyDelete
  4. Zureen, kena dtg Kelantan tu... boleh KakChik belanja makan nasi tumpang. Nampak je macam nasi lemak tapi tak sama langsung.

    ReplyDelete
  5. kak chik bli kat ner nasi tompang nie? kat g.musang x der ahh

    ReplyDelete
  6. baru tahu ada nasi tumpang... ingat tadi tumpang makan nasi kat mana2... x dpt bayangkan rasa dia... manis ke lemak ke?...

    ReplyDelete
  7. Eh.... Kak tie tak pernah tengok atau makan nasi tumpang ni... bagus juga kakchik tunjuk di sini...

    Nasi tumpang ni memang asal klate ke ?? Hubby tak pernah cakap pun...

    ReplyDelete
  8. erin, kakchik beli kat pasar kuih-muih dekat dgn masjid telipot, kb.

    tak semua tmpt ada jual nasi tumpang ni.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Sasha, kakchik masa mula2 kenal nasi tumpang pun ingatkan org nak tumpang makan nasi kita. Rasanya macam nasi biasa je cuma dia lembik, lebih kurang macam kita masa nasi lembik untuk buat nasi himpit.

    ReplyDelete
  11. Kak Tie, sebab tu lah kakchik kongsi gambar nasi tumpang kat sini sb ramai org tak kenal. Asal kat mana tu kakchik pun tak pasti.

    ReplyDelete
  12. Alosla, berair mulut tgk ni..he..he..lamo sungguh tok make nsk tupe nih. Napok gayo kelik hjg minggu depe keno g cari nih. Byk doh menu tersenarai sblm keno pantang nih :)Walau berbelas thn duk KL nih mknn kelate jgk tiada bandingan ;)

    ReplyDelete
  13. Ha, saba lah.. nati balik buleh gi cari kkeda. Kat KKrian pun ado... sedak jugok hok ddepe SMO tu. Dan beghanok payoh doh nok make.

    ReplyDelete
  14. Salam Kak Chik,

    First time dengar nasi tumpang ni.nasi dagang, nasi kerabu dan nasi himpit biasa la dengar.. Anyway, kalau ada kesempatan saya ke sana, bolehlah kak Chik belanja nasi tumpang.:)

    ReplyDelete
  15. Wkslm Hani.

    Ah... ada sorang lagi yg tak kenal nasi tumpang. Takpe... nanti kalau dtg ke KB ni insya-Allah KakChik belanja makan nasi tumpang.

    ReplyDelete
  16. wahh,
    mcm sedap je kak chik~

    mesti wangi bau daun pisang~hiks!

    ReplyDelete
  17. memang baunya wangi mar, sebab bungkus dlm daun pisang. dan mmg sdap hehehe

    ReplyDelete
  18. kalo nk rase nasi tupe ni kat midvally ade....sedap gak lah..

    ReplyDelete
  19. datang kat The Warung Midvalley Megamall tingkat 1 north point ade jual nasi semacm gini....rase meme sedap lah....try lah

    ReplyDelete
  20. kalo nk rase nasi tupe ni kat midvally ade....sedap gak lah..

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails