Followers

28.11.08

Hari Raya Haji 8 Disember

KUALA LUMPUR, 27 Nov :-Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Tan Sri Engku Ibrahim Engku Ngah hari Khamis mengisytiharkan Hari Raya Aidiladha bagi seluruh Malaysia ditetapkan Isnin, 8 Dis.

"Bagi menyempurnakan titah perintah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, setelah diperkenankan oleh Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja, Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia mengisytiharkan bahawa 1 Zulhijjah, 1429 Hijrah ialah pada 29 Nov 2008 Masihi.

"Oleh yang demikian Hari Raya Qurban (10 Zulhijjah) bagi seluruh Malaysia ditetapkan pada hari Isnin, 8 Dis," menurut kenyataan pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia.

4 comments:

  1. dah nak raya haji ye...teringat kg...sbb tiap2 thn nenek akan buat korban..lembu sendiri...kat pantai timur kan lagi meriah raya haji....
    kat adelaide ni tak tahu lagi bila...
    kat sini kalau nak buat korban kambing...murah...tempah kat kedai daginglah...seekor tak sampai AUD 100 rasanya

    ReplyDelete
  2. sekejap aje masa berlalu. rasa macam kita baru je beraya puasa kan? esok kami sekeluarga nak mula puasa sunat 10 hari Zulhijjah. Jom puasa sama-sama.
    suzi korban tak tahun ni? AUD 100 tu macam mahal je.

    ReplyDelete
  3. oo, dah umum tarikh raya ye? Punyala bz sampai x sedar pula. Dulu-dulu menanti depan tv tak sabar nak tengok pakcik penyimpan mohor pakai baju warna apa.Hehhe

    ReplyDelete
  4. ye lah suri... tu lah awak sibuk berkampung di ofis dan launching ceremony.
    skrg umo dan makin bertambah, keje dah makin byk, sb tu lah kot tak sempat nak ingat pasal mohor raja2 ni.
    korban tak tahun ni?

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails