Followers

27.3.09

Seronok imamkan diorang solat.

Inilah dua beradik yang semangat nak solat berjemaah. Kakak (Ameerah) sudah elok pakai telekong cuma tak pakai anak tudung. Nak cepat punya pasal. Si Kakngah (Amreena) pulak kepanasan sebab kipas tek kena dia masa solat.

Gambar-gambar ni diambil selepas kami dah siap berdoa. KakChik sedang bercerita sikit dengan diorang. Sebelum solat tadi dah diajar mengambil wudhuk sorang demi sorang. Kelakar... tapi KakChik pun jadi gembira sebab diorang semangat sungguh.

Sibuk nak buat tanda 'peace'.

Seronok kalau selalu dapat solat berjemaah macam ni. Bila berdoa, Kakak ikut dengan kuat, Kakngah pulak ikut juga tapi entah apa yang disebutnya, berterabur je.

Takpe... pelan, pelan... lama-lama pandailah diorang solat dengan baik.

11 comments:

  1. salam Kak Chik...

    wah bestnya..kagum tul yan ngan anak2 buah kak chik nie, bersemangat sungguh..sejuk perut ibu diorg mengandungkan diorg...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...kecil2 lagi dah tau solat...

    ReplyDelete
  3. Wa'alaikumsalam Yan.
    Terima kasih Yan, bersyukur juga dengan diorang ni. Actually diorang ni dididik oleh ramai ibu, kat rumah ni diorang ada 5 ibu termasuklah ibu diorang tu, hehehe. Moga-moga diorang membesar jadi anak-anak yang solehah. Anak2 Yan pun bertuah punya ibu seperti Yan, rajin mendidik diorang, mengajar diorang membaca dsbg.

    ReplyDelete
  4. Ummi, kalau tiada contoh mungkin lambat la sikit diorang nak pandai. Di rumah ni kami galakkan solat di depan anak-anak, agar diorang tahu cara & faham yang solat itu amat penting.

    ReplyDelete
  5. melentur buluh biar dr rebunnya ye tak?? comelnya bertelekung..
    kadang kelakar tengok gelagat anak2 solat...bila sorang bising sorang marah...last2 dua2 dah berckap hihihi...

    ReplyDelete
  6. Memang betul kata Suzi tu dan tepat sekali... budak-budak ni bukannya reti lagi nak solat diam-diam. Si kakak kata, "Nana, jange lah kkecek." Nana pulak kata, "Tu Kakak kkecek tu..." dan sampai ke sudah sekejap diam, sekejap bercakap.

    ReplyDelete
  7. sejuknya hati & perut ibu yang mengandungkan... :D

    semoga terus istiqamah

    ReplyDelete
  8. salam..kak chik..pegi tak pesta buku antarabangsa KL april nanti?

    ReplyDelete
  9. Salam...

    Baguslah, kecil2 dah diajar begitu. Semoga besar nanti menjadi anak solehah ye..

    ReplyDelete
  10. wkslm muhayniey,
    insya-Allah kakchik akan gi ke pbakl bulan april nanti, mgkn bbrp hari

    ReplyDelete
  11. wkslm ibnurashidi,
    terima kasih & amin.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails