Followers

30.3.09

Jom makan keropok goreng & cakuih

Malam tadi selepas mendengar forum perdana di Simpang, KakChik ada beli keropok lekor ala Perak sebab rasa dia tak sama dengan yang biasa dibeli di Kelantan atau Terengganu. Pencicahnya kurang umph sikit tapi keropoknya boleh tahan.

Sebelah petang sebelum tu KakChik ada beli cakuih yang dimakan dengan kuah kacang. Oleh kerana kuah kacang ni sedap, KakChik makan je dengan keropok... alhamdulillah.

6 comments:

  1. salam kak chik..

    betul2 menggoda yan..tang kuah kacang tu..yan mmg suka mkn kuah kcg. nk tahu yan suka makan mihun letak kuah kacang..ehehe..try ler sedap!..

    ReplyDelete
  2. Kopok asli kelate ke tengganu lg sedap kak chik. rasa byk ikannya.

    Cakuih klw yg lembut dan makan time panas mesti best.

    ReplyDelete
  3. wkslm yan. eh, ni kali pertama kakchik dengar makan bihun dengan kuah kacang, memang pelik tu... tapi kira unik la kan sebab tak sama dengan org lain hehehe. makan sedap yan tapi risau naik jerawat je.

    ReplyDelete
  4. emy,
    memang kakchik setuju tu.

    ReplyDelete
  5. salam...kak chik di taiping ye...
    mana blh lawan keropok trg n kelate...byk ikan...tmpat lain byk kanji...kan??

    ReplyDelete
  6. wkslm suzi,
    ha'ah masih di taiping ni tapi hari ni nak balik kb dah.
    betullah keropok kat sini byk kanji, lepas tu rasa ikannya lain.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails