Followers

30.3.09

Papan Iklan Ni Menariklah!


10 Cara Untuk Tangani Stres:
  1. Bertenang
  2. Bernafas dengan dalam
  3. Berkata, "Rilekslah"
  4. Beribadat
  5. Bercakap dengan seseorang
  6. Berurut
  7. Berehat dan mendengar muzik
  8. Beriadah
  9. Bersenam
  10. Berfikiran positif
Sebenarnya kakchik ternampak papan iklan ni di Jalan Panggung Wayang di Bandar Taiping semalam. Ke jalan apa kat situ, tak berapa ingat dah.

Bolehlah dibuat panduan jika kita mengalami stres. Agaknya papan kenyataan ni dibuat kerana pihak Jab. Kesihatan Negeri Perak nak membantu rakyatnya dari mengalami stres. Bagus jugak tu sebab gejala stres ni telah banyak menyebabkan orang menjadi hilang kewarasan diri. Kita dah banyak kali baca dalam suratkhabar tentang orang yang cuba membunuh akibat stres dan telah ada yang telah mati akibat stres ni.

Sebagai peringatan bersama.

14 comments:

  1. salam kak chik...

    yan penah tgk iklan nie kat TV1. mmg bagus iklan nie, blh membantu kita dlm menangani stress.

    ReplyDelete
  2. Ada lg no 11 kakchik, ketawa..ketawa...ketawa... blh hilangkan stress... :)

    ReplyDelete
  3. papan2 motivasi ni mmg patut berada di mana2..

    jdkan motivasi satu cara hidup insyaAllah hidup akan lebih bermakna

    ReplyDelete
  4. Kat Perak, banyak iklan ni kak...

    Emmmmm.....
    Sy pun berdebar2 tunggu pilihanraya Bukit Gantang ni....
    Btoi2 mencabar woooo....
    Kita doakan yang 'TERBAIK' lah kan kak chik.....
    Rasa nak ngundi sekali....

    ReplyDelete
  5. bagus la iklan ni kakchik....boleh diamalkan pada cikmin yg selalu stress ni..hehehe...

    ReplyDelete
  6. bagus iklan ni...
    bagi kesedaran...masyarakat kita masih pandang remeh masalah ni kan?...padahal blh bawa byk kesan -ve.

    ReplyDelete
  7. wkslm yan.
    ooo, ada dlm tv ke? alahai, kakchik ni dah berzaman tak tengok tv sb tv dah kena concur kat ceria memanjang.

    ReplyDelete
  8. intan,
    boleh juga kalau nak tambah cadangan intan tu, cuma kena berhati2... jangan ketawa sorang2 lama2 dah, nanti bahaya.

    ReplyDelete
  9. betul kata kak luna tu, kakchik pun setuju. lagi banyak papan motivasi lagi bagus.

    ReplyDelete
  10. tukang cerita,
    setakat ni kakchik jumpa satu tu je sb tak gi jauh sangat.
    pasal prk ni, kita hanya berusaha yang terbaik dengan keyakinan Allah akan membantu hamba-Nya yang ikhlas kerana agama. insya-Allah bila kerana agama, perbuatan yang lain akan selaras dengan kehendak Allah, insya-Allah.

    ReplyDelete
  11. cikmin, boleh la amalkan kalau macam tu, boleh kurangkan stres cikmin tu.. skrg ni tak boleh stres sangat tau, baby kat dalam tu nak kan suasana yang kondusif kan.

    ReplyDelete
  12. suzi, kehidupan kita yang semakin materialistik ni mungkin juga menyebabkan kita cepat jadi stres sb kena sokong iklan macam ni.

    ReplyDelete
  13. Baguslah ada iklan macam ni..Org skrg ni senang beno kena stress..

    ReplyDelete
  14. zureen, memang betul tu... kakchik pun setuju

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails