Followers

25.3.09

Sekali-Sekala Tak Makan Nasi


Balik dari bandar tengahari tadi dalam kepala tu memang la dok fikir nak singgah beli bubur ayam atau pun bihun rebus tapi bila sampai kat restoran yang berkenaan, takde tempat nak parking pula, jadi terus je pandu kereta balik ke Zahra'.

Takpelah, agaknya kuih untuk staf minum teh masih ada lebih kot. Dan... alhamdulillah masih ada rezeki, banyak lagi kuihnya. Tengok dalam peti ais ada buah 'pauh' yang dah agak masak (ingat ke boleh dimakan tapi sayang dah buruk).

Tengahari tadi KakChik makan cakuih dan karipap dihadamkan bersama dengan vico 3-in-1. Alhamdulillah, kenyang juga.

17 comments:

  1. salam kakcik,
    wahhh diet bukan main lagi tu.. eheh.. kalaulah saya adehhh maap!!! mesti pekena nasi gak.. ahahh.

    Tak sanggup makan karipap je.. kasihan kat perut.

    ReplyDelete
  2. betul la kakchik kan, kalo tak bukan rezeki, benda di depan mata pun takleh nk makan..saya selalu gak kena mcm tu..tambah plak kat KL ni, kalo naik kete, mencari parking lah paling seksa..pas tu bayar plak mahal..sbb tu saya lebih suka merempit jer ngan moto..

    ReplyDelete
  3. Salam Kakchik,

    Kak tie pulak kurang gemar nasi ni...tapi sejak kahwin, kena selalu makan nasi, hubby memang tak jauh dengan nasi.

    Lebih suka makan mee, lontong, soto..dll...

    ReplyDelete
  4. behnye kakchik kepap tuuuu.. lama x mamammm..

    ReplyDelete
  5. Wa'alaikumsalam Cikgu Rashid (cikgu kan?). Bukan sebab diet tapi tak berpeluang membeli makanan yg heavy sikit, hehehe. Tapi perut KakChik ni dia punya saiz kecik, masuk karipap, cakoi dan air, dia dah kenyang. Org lelaki macam suami KakChik juga, nak makan nasi... tapi suami kakchik dia boleh tahan tak makan pagi.

    ReplyDelete
  6. Noorma ni kira canggih juga sanggup nak merempit untuk cari makan, kakchik ni pulak jadi pembonceng boleh la tapi cik abe pulak tak suka nak merempit. Tengahari tadi Allah dah tentukan yang rezeki KakChik banyak tu je, tak kisah la asalkan kenyang kan.

    ReplyDelete
  7. Wkslm Kak Tie,

    Memang lepas kahwin banyak juga yang kita kompromi dengan suami kan. Kalau ikut, KakChik pun suka makan mee tapi sidia pulak kureng suka.

    ReplyDelete
  8. iu,

    kat jerman tu memang susah la nak jumpa karipap kan, harap kena buat sendiri, sempat ke?

    kalau pos karipap segera aci tak?

    ReplyDelete
  9. k chik, tu bukan lunch tu, minum ptg bole la...kalau saya, balik karang mesti nak cedok nasi gak!! hehhe..

    ReplyDelete
  10. Dulu zureen minum milo but sekarang dah tukar vico..(sempena menyambut boikot israel)

    ReplyDelete
  11. cukup ke utk lunch?... more kepada snek to me... hehe.. sha mesti nak pekena nasi, kalau tak lembik je sepanjang hari.

    p/s: nak perut berkapasiti kecil mcm kakchik...

    ReplyDelete
  12. one z, kalau iku mulut memang nak makan aje... tapi perut pulak taknak kompromi, hehehe

    ReplyDelete
  13. kin, kakchik ok je makan macam tu ... tapi balik keje memang terus ke dapur la

    ReplyDelete
  14. zureen, kakchik pun minum vico sebab dah boikot milo/nestle. kita sama-sama boikot ya.

    ReplyDelete
  15. hehehe...kak chik, kalo ummi ler..pastu mesti cari something yg lain! Tak tahan godaan perun nie...hehehe...Perut ku kecil, tp cepat lapo! @n. Suami tu pun cakap cam tu!

    ReplyDelete
  16. sama ummi @ liana, balik keje, lepas salin jubah, kakchik strait ke dapur, hehehe. perut kita kecik tapi kdg2 nafsu dia besar jugak kan.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails