Followers

1.11.09

Kelantan ke Final - Syabas!

Assalamualaikum dan salam pagi ceria semua.


Maaflah ya hari ni tetiba je kakchik nak tulis pasal bolasepak. Hehehe yang sebenarnya kakchik ni tak minat langsung bolasepak ni tapi Cik Abe memang peminat setia yang tak pernah turun ke stadium. Jangan marah ya bang...

Takde apa yang nak tulis pagi-pagi ni teringat pulak muka depan Sinar Harian hari ni. Maklumlah sebagai rakyat Kelantan, kakchik pun ingin juga nyatakan sokongan kepada pasukan bolasepak negeri yang dah 39 tahun tak dapat ke pusingan akhir, alhamdulillah malam tadi mereka berjaya mengalahkan Perlis dengan 3 gol berbalas 1, TAHNIAH! Tahniah juga kepada Cik Abe yang bersengkang mata setiap hari mengemaskini berita-berita bola. Dia tak bias mana-mana pasukan sebab dia tengok semua jenis sukan bolasepak tak kira local atau dunia.

Syabaslah kepada pemain-pemain pasukan Kelantan atau diorang panggil RED WARRIORS, sebab anda semua telah menunjukkan prestasi yang cukup cemerlang tahun ini. Harap-harap kalian tidak lupa mengucapkan syukur kepada Allah yang mengurniakan kalian tubuh badan yang sihat, otak yang cergas dan cerdas untuk bijak menggelecek bola dan sebaiknya buatlah sujud syukur atas kemenangan yang diperolehi. Tanpa izin-Nya kemenangan belum pasti milik kita.

Kalaulah pemain-pemain tu semua menutup aurat dengan sempurna, rasalah juga nak tengok tapi seganlah mata kakchik nak tengok orang berseluar pendek lama-lama. Terasa malu... sebab tu tak mahu tengok.

Apapun kakchik nak ucapkan selamat berjaya di pusingan akhir nanti menentang pasukan Negeri 9. Semoga perlawanan akan berjalan dengan penuh hikmah dan semangat setiakawan. Bimbang juga bila dengar macam-macam peristiwa rosak akhlak berlaku sama ada oleh pemain atau pun penyokong. Harap-harap kedua-dua pihak akan menyokong pasukan masing-masing dengan semangat menang yang tinggi bukan semangat bergaduh. Maaf ya. Kakchik baca dalam paper je...

Rasanya Cik Abe tu masih dok kemaskini berita-berita bola. "Jangan lupa berehat ya bang."

10 comments:

  1. kakchik...sama la kita,tak minat bolasepak..kaki bangku hehe
    abg pun gitu jugak
    tgk gitu2 ja kat tv

    ReplyDelete
  2. kak kam, kita sokong jauh-jauh dah la kan. kakchik pun mmg tak tengok langsung. astro ada pun sebab channel sukan, kakchik mana la minat.

    ReplyDelete
  3. Tak bace pulak berita..ni baru tau Red Warriors dpt masuk finale... wah bagusnye....semoga berjaya! :)

    ReplyDelete
  4. Ijan - kakchik pun sebab suami tu peminat bola, barulah tahu pasal berita ni, kalau tak jangan harap kakchik nak ambik tau, hehe. sama2 doa semoga menang di final

    ReplyDelete
  5. Tahniah utk pasukan klate. kak nza pn xminat bola but my dotter peminat bola sepak. w.pn 3 org drnya lahir kt johor n sorg kt klate ttp mrk ttp sokong negeri ibunya...yeah!!!!idup klate. Ttp yg xsyoknya stiap kali ada prlawnan psukan klate mcm ada rusuhan je.....moga xbrlaku lg prkara2 cam gitu....hormat le ckit kt MB klate...

    ReplyDelete
  6. jumpa di final nanti ye kelantan! meh lawan negeri sembilan:)

    ReplyDelete
  7. kak nza - sama2 kita ucapkan tahniah utk red warriors. wah.. anak akak minat bola ya, zaman skrg dah tak heran dah kalau dengar org pompuan minat bola, dulu2 mmg jarang dgr. semangat betul anak2 kak nza. itulah kak, berita macam tu lah yg malas nak dengar. harap2 kali ni elok je perlawanannya. penyokong ni kadang emosi lebih. apa pun semoga klate menang. hehehe sesekali kena sokong juga kan.

    ReplyDelete
  8. sha - ha'ah jumpa di final. wah... negeri kita bertembung ya. kakchik doakan perlawanan yang sihat akan berlangsung nanti. selamat ya sha!

    ReplyDelete
  9. RE;waalaikumsalam...
    terima kasih atas kredit kak chik.. ini sumbangan saya kepada tanahair tercinta, Kelantan, sy terpanggil utk berbakti kepada kelantan dengan mencoret serba sedikit tentang Kelantan, sya amat baik berbahsa melayu, cuma sy terpanggil utk menulis dalam Inggeris kerana ingin membuang stigma lama 'orang luar' yang kata orang kelantan ini adalah 'cetek inggeris'... sya asal kota bharu, menuntut di U malaya... blog ini cume mengajak org kelantan berfikir sejenak tentang sejarah kelantan.. kalau ada kelapangan.. 'paste'kn url sy di blog kak chik untuk tujuan penghayatan umum.. terima kasih..

    esok, 3 hb 11, entry terbaru sy.. Uniquely Kelantan. mesti tengok!!!

    ReplyDelete
  10. Muhammad, insyaAllah kakchik akan tengok esok.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails