Followers

22.5.11

Apakah Dia 'Nuffnang Grapevine' ?

Assalamualaikum.

Sudah agak lama kakchik tidak menulis tentang Nuffnang. Kalau dulu tidak begitu ramai blogger yang meletakkan iklan Nuffnang di blog mereka, hari ni hampir kebanyakan blog yang kakchik singgah sama ada baru atau lama, pasti ada iklan Nuffnang dan juga beberapa pengiklan yang lain seperti Innity, Advertlets dan SkyAds. 


Baiklah, kakchik baru saja membaca entri blog Nuffnang berkenaan topik di atas tu. Barulah kakchik perasan apakah makna di sebalik drop-down (extension) iklan yang melekat pada iklan SS (skyscraper) di dalam blog Maribaca Blogshop beberapa minggu lepas. Kakchik ada terfikir, ini tentu sesuatu yang baru. Rupanya memang iya pun, iaitu Nuffnang Grapevine.

Kalau dibaca makna 'grapevine' ni bererti rangkaian kerana pokok anggur ni sifatnya menjalar. Boleh jadi Nuffnang mahu kita menggunakan iklan yang ada bagi meluaskan rangkaian kita di alam blogger ni. Kakchik dah baca apa yang ditulis dalam blog Nuffnang tadi. Yang menariknya Nuffnang Grapevine ni boleh,
you can share cool stuff with your friends AND get rewarded for it at the same time
Maknanya, bila kita kongsikan sesuatu yang menarik melalui iklan Nuffnang tu dengan rakan-rakan blogger, kita akan mendapat hadiah.

Untuk mendapat 'benefit' dari Nuffnang Grapevine ni, kita boleh juga menggunakan 'platform' lain seperti Twitter dan facebook. Tak percaya? Ni ada kakchik 'quote' dari blog Nuffnang.
allows you to share great news on your social media platforms, such as Twitter, Facebook and others and get rewarded for sharing it too!

Menarik kan? Bentuk iklan Nuffnang Grapevine ni macam ni:


Jadi, bagaimanakah benda ini berfungsi? Ok, mengikut artikel di blog Nuffnang tu, begini caranya:

-Click on any of the 4 big icons to start sharing on the corresponding platforms, but if you feel like spreading the great news on platforms other than those 4, you can click on ‘Share’ to copy the unique link, and share it anywhere else you fancy, really :)

- Fill in your email address in the blank provided, and you’ll receive an email on how you can redeem the earnings from clicks generated on the link you shared earlier!

Kalau tak jelas juga dan masih kurang faham, maka kita diminta ke sini: www.churpchurp.com/grapevine .

Mudah saja kan? 

Satu lagi perkara ni tak semestinya dibuat dengan adanya iklan Nuffnang di blog kalian tapi jika takde pun boleh. Ini yang ditulis dalam blog Nuffnang:
sharing of the URLs is NOT limited to Nuffnangers only. Even your blog readers who are not registered with Nuffnang can also share campaigns on the Grapevine and be rewarded for doing so! See why we named it the Grapevine? Now EVERYBODY can be a social media influencer, and talk about that cool ad running on your blog!

Win-Win situation kata omputih.  Sekali lagi, jika nak maklumat lanjut, sila singgah di sini:

2 comments:

  1. Assalamualaikum,
    Wahhhhh nasib baik kakchik ada untuk tulis pasal benda ni...minggu lepas saya pun perasan juga ada iklan cantik macam ni, tapi masih belum sempat nak cari maklumat. Sekarang dah pun tahu pasal ni...terima kasih kakchik!

    ReplyDelete
  2. Wa'alaikummussalam anyss. Alhamdulillah. Kiranya ada juga manfaatnya kakchik tulis pasal NG ni. Moga2 anyss pun akan dapat banyak grapevine lps ni. Sama-sama ya.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs