Followers

14.10.09

Aci ke kalau makan keropok je?



Agaknya kalau tengahari ni kakchik tak makan nasi tapi hanya makan keropok lekor je, aci ke? Terasa kenyanglah pula untuk mengisi perut dengan nasi. Tapi kawan sekerja dah pun belikan sebungkus Nasi Sup tadi. Hmm... dilema juga dibuatnya.

Lidah ni terasa nak makan keropok je. Kalau dicicah dalam sosnya yang pekat, masam-masam manis dan pedas-pedas sikit tu... waduhhh... sepinggan pun boleh habis.


~masih berfikir~

10 comments:

  1. Dah ada ke orang jual keropok lekor tengahari? Memang sedap bila di makan panas2.Tapi tak boleh mkn selalu sebab berminyak..

    ReplyDelete
  2. wa, sedapnye...nak skit kak. terliur dah ni

    ReplyDelete
  3. Ted - Dah ada Ted... gerai tepi Billion ada, kat depan gerai kuih dekat Masjid Telipot pun ada. Ha'ah memang betul tu, tak bagus untuk kesihatan kalau selalu dimakan.

    ReplyDelete
  4. Bullet - kalaulah kakchik boleh hulurkan kot skrin laptop ni, hehe

    ReplyDelete
  5. sha boleh hiup dengan keropok lekor je...sbb itufavourite sha. tak makan nasi pon takpe. dulu ada kawan dr kuanta bawakkan keropok lekor rebus...sha makan sorang sampai 25 batang (yg kecing tuh). tak turun makan nasi dah.

    tp nasi sup pon sedaaaaaaap...(hihi..)

    ReplyDelete
  6. sha - biar betul sha... kira dahsyat juga tu sampai rembat 25 batang, hehehe. tentu lenguh rahang mulut menguyah kan tapi asalkan hati gumbira dan perut kenyang, alhamdulillah... lagipun itu rezeki. larat ke nak buat benda lain lepas tu?

    ReplyDelete
  7. sedap..terutamanya ketika masih panas..
    kak chik asal mana..saya asal kg gunung,bachok..tp dah kawen dgn org kedah..jd org kedah la skrg

    ReplyDelete
  8. PakKaramu - Wkslm dan Jemputlah masuk. Takkan takde komen Pak.

    ReplyDelete
  9. Kak Kam - tak jadilah makan keropok hari ni. Nak hujan pulak dah kat luar tu. Nak makan kena keluar beli.

    kakchik asal kg. pulau melaka kak, tapi kg. gunung tu ada juga pergi. ada 2 orang kawan yg kawin dgn org Kedah, pun dah jadi org Kedah.

    tapi buleh kkecek klate lagi kan.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails