Followers

26.8.11

Baju Raya: Ini Hanya Idea

Assalamualaikum dan salam Jumaat yang penuh barakah.

Kakchik dah nak bertolak balik menziarahi keluarga mertua ni. Sebelum bertolak, sambil menunggu cik abe kemaskan barang-barang kerjanya, kakchik nak kongsikan 2 idea pakaian untuk berhari raya nanti. Ini hanya idea saja ya tapi abaya dan jalabiya yang dalam gambar ni boleh dibeli dari butik kakchik , Abaya Elegan Lovers.

Eid Mubarak!


Eid Mubarak!



Selamat bercuti!

5 comments:

  1. abaya yg gmbr 1st tu ika suke hehe,yg gmbr 2nd tu xbpe berkenan sbb mcm baju kelawar hehe

    ReplyDelete
  2. Ika, yang tu orang panggil jalabiya. Kalau orang arab ni dia buat pakai kat rumah saja atau pakai dlm majlis orang perempuan saja. Yang kat bawah tu abaya rama-rama sebab tu bentuknya begitu. Terima kasih untuk pandangan Ika.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum kakchik.. =) apa kabar kakchik.. mcm mane persiapan raya kakchik..?kakchik.. say anak share pandangan =)..
    pic no 1 tu kalau kat sini ..setakat yg saya tahu mmg ada yg pakai.. bak kata kakchik.. mereka pakai ni bila berada dalm majlis perempuan sahaja atau time duk2 kat umah ngan husbend..=) n kalau saya kongsi pengalaman saya kat sini.. mereka ug muda muda.. 20-40 thn pakai lebih ke stail barat..bila duduk sesama mereka..dr atas smpila ke kasut..semua betul2 dress up..sbb mana2 majlis/ party yg saya pegi smua ada nari2..=___=.. tak banyak sikit pun tetap ada.. huhuh.

    yang pic kedua tu.. mostly saya selalu dmpak kat shopping complek..pakai mcm tu.. cantik..=)saya da satu... kalau saya pakai tu suami saya messti ajuk saya .."ya syeikah" syeikah tu maknanya syeikh pompuan.. huhuh..nak tergelak pon ada ..

    apa2 pun saya nak ckp satu je.."suka kasut biru dlm hitam dlm dua2 pics ni" huuhu suka kasut...

    ReplyDelete
  4. Wa'alaikummussalam sheila.
    Alhamdulillah, kakchik baik-baik saja. Moga-moga sheila pun sama juga hendaknya. Betul tu sheila, dari apa yang kakchik baca di blog kawan-kawan timur tengah, diorang memang sangatlah 'mat salehnya' di dalam majlis perempuan, malu pula dibuatnya. Kakchik prefer yang kedua sebab itu memang gaya kakchik. Set yang pertama tu memang tak pakailah :) Terima kasih sebab sheila suka kasut2 yang kakchik pilih utk letak dlm set. Kakchik pun suka kasut....

    ReplyDelete
  5. hihihi.. ya Allah kakchik.. saya rasa bersyukur sgt2.. suami saya byk tolong saya dlm pemilihan pakaian saya.. especially time party.. serius saya mmg segan, =_= mereka semua cantik2.. kulit masyaAllah.. putih2.. mmg lawa la stail barat mereka tu.. dedah sikit2 pun cantik.. saya ni org malaysia.. dari kampung pula.. segan di buat nye..=)
    bab fesyen pompuan.. sbb tu Allah jodohkan saya dgn suami yg pandai bab fesyen kot. saya ni kalu tak jd mangsa fesyen la agaknye.. hihi baju2 raya saya "ala mat saleh tu" smua die pilih =) serius kakchik. cantik kasut tu. kalau la saya duk malaysia.........~.^

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs