Followers

13.5.09

Terima kasih teman-temanku

Assalamualaikum wbt. dan salam pagi ceria untuk teman-teman semua. Doa kakchik semoga kalian semua sentiasa dilindungi Allah Ta'ala dan mendapat rahmat & redha Allah setiap masa. Pastikan hari ni kita sama-sama mengurangkan aktiviti yang menggalakkan dosa tapi menambahkan aktiviti yang membolehkan pahala kita bertambah. Macamana nak buat? Sama-samalah kita fikirkan. Ada yang mudah dan ada juga yang agak susah. Bergantung kepada kemahuan dan azam masing-masing.

Hehehe, pagi-pagi ni elok juga ada tazkirah sikit kan.

Di pagi ni sebelum kakchik ke pejabat ni kakchik nak coretkan sedikit di papan blog ni. Khas untuk kalian yang telah mendoakan dan mengucapkan tahniah kepada kakchik semalam. Dari lubuk hati ini kakchik ucapkan RIBUAN TERIMA KASIH. Moga-moga apa yang kita harapkan itu menjadi kenyataan. Kakchik memberi tempoh seminggu kepada diri sendiri untuk benar-benar memastikan kebenarannya. Biarlah cukup tempoh dua bulan baru kakchik pastikan keputusannya.

Kakchik ada juga perasaan takut sebab dulu pernah ada 'false alarm' yang sedikit sebanyak membuatkan kakchik amat sedih. Kali ni biarlah kakchik lebih yakin. Bak kata orang tu, "Kalau berita gembira, alhamdulillah kepada Empunya kerajaan Langit dan Bumi."


Kata famili kemungkinan ianya benar berdasarkan beberapa perkara yang kakchik alami sejak bulan lepas. Hati mahu percaya tapi bimbang mengecewakan maka rasanya lebih baik kakchik mohon dan harap kepada-Nya dengan penuh pasrah.

Teman-teman tersayang,
TULISAN KOMEN dan MESEJ kalian telah banyak menumpahkan air mata ini. TERIMA KASIH banyak ya. Semoga di sini ada kebenarannya.

27 comments:

  1. Salam kakchik, like i said before about the syndrom tu..moga betul la apa yg sy katakan tu :)

    ReplyDelete
  2. salam kak chik...

    Yan doakan muda2han impian kak chik dan hubby menjadi kenyataan. Apapun kak chik jaga diri yea..

    ReplyDelete
  3. Salam Kakchik... InsyaAllah kakchik akan dikurniakan anak yg akan membanggakan kakchik & suami. Sha yakin anak yg bakal lahir ni akan menjadi seorang yg dihormati & terkenal kerana akan dididik oleh seorang yg sungguh istimewa & cukup berilmu spt kakchik...

    Maka masa yg sesuai sgt penting utk terhasilnya Zuriat sempurna... ini mengingatkan pada Sha pada satu artikel yg akan sha publish nnti...

    ReplyDelete
  4. Salam kak chik... Aduh...pagi2 nie buat ummi menangis kegembiraan. Ummi dapat rasakan macam mana rasa 1 penantian! Apapun, jangan lupa update kami semua yer...

    ReplyDelete
  5. jika benar seperti yg tgh duk menerawang lam paler otak kita nih alhamdulillah dpanjatkan! alf mabruk!! yg penting kakchik jaga diri elok2 yer! jaga kesihatan!

    ReplyDelete
  6. Insya Allah dengan IzinNya..Apa yg Kak Chik hajatkan akan tercapai hendaknya..

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah

    moga menjadi kenyataan.

    ReplyDelete
  8. salam kak chik..semuga ianya menjadi kenyataan...

    ReplyDelete
  9. semuga berita gembira ini akan lebih menjelma menjdi lebih mengembirakan.first time tau akak ngandung dulu tak tau betapa inilah anugerah Allah yg tak boleh tergambar dek perasaan.hanya sujud kpd NYA membuat keseronokan itu lebih bermakna.akak doakan semuga kakchik bahagia dan jaga diri yea..kesihatan penting masa nih...amin

    ReplyDelete
  10. Wa'alaikummussalam Intan, insya-Allah tekaan Intan tu mungkin benar. Thanks Intan.

    Wa'alaikummussalam Yan, terima kasih.

    Wa'alaikummussalam Sha, kata2 Sha tu buat kakchik rasa humble sekali. Malu kakchik ni Sha sebab diri kakchik masih terlalu banyak kelemahannya. Moga Allah ampunkan. Terima kasih banyak ya.

    Wa'alaikummussalam Ummi @ Liana, janganlah nangis Ummi, kakchik pun jadi syahdu ni. Insya-Allah apa2 berita pun akan kakchik kongsi kat sini.

    Hana, terima kasih. Insya-Allah kakchik cuba jaga kesihatan sebaik2nya w/pun urusan dunia ni banyak la juga.

    Zureen, kakchik aminkan.

    Terima kasih Masayu.

    Wa'alaikummussalam Kak Ina, amin. Terima kasih kak.

    Kakasma, moga Allah makbulkan kak. Itulah yang kakchik amat-amat ingin lakukan. Setiap kali lepas solat mesti hati berkata2 dgn harapan Allah mendengarnya. Terima kasih ya.

    ReplyDelete
  11. salam kakcik..
    semoga Allah mengabulkan doa dan harapan kakcik. Doa kaknik semoga rezeki itu milik kakcik dan wan. Jaga diri baik2.

    ReplyDelete
  12. doa dan terus berdoa kak chik...moga ianya memang satu kepastian yg ditunggu2...

    ReplyDelete
  13. Wa'alaikummussalam KakNik, amin... terima kasih KakNik. Moga Allah perkenankan.

    Suzi, insya-Allah Suzi, kakchik akan terus berdoa agar kesudahannya membahagiakan kita semua.

    ReplyDelete
  14. Salam Chik,
    Akk pun tumpang gembira. Semoga Chik terus berdoa ye....& jaga diri baik2 tau.

    ReplyDelete
  15. salam kakchik..
    iza tak sabar nak tunggu kakchik buat sidang berita ni.. :)
    heheh..

    insyaAllah, bakal bermula satu fasa baru dalam hidup kakchik nanti..

    ReplyDelete
  16. salam kak chik. sukanye ummu dgr kalau benar la cerite kakchik ni ialah pasal baby. ummu nak share sikit kat sini. sebabnye ummu pon jenis susah jugak lepas anak yg kedua. 4 tahun berusaha baru la dapat yg ketiga. tapi kak chik kene teros ke klinik bila dah rasa lambat tu. kalau betol dah ade dua garisan, nanti die akan teros bagi ubat ubatan supaya mimpi kita jadi kenyataan. jadi jom kak chik kite pi klinik. jom jom. siap siap siap.

    ade jugak org yg kata kalau pi awal awal nampak cam teruja sgt. tapi ummu tak peduli. asalkan semuanye selamat, ummu tak kire ape org kata. mmg kenyang klinik tu makan duit ummu cukup sembilan bulan. hihihi. lewat seminggu je, sampai le ummu ke klinik tu. tak kira. jom kak chik jom.

    ReplyDelete
  17. Salam Kakchik... kita sama2 doa semoga apa yg ditunggu tu menjadi kenyataan dan semuanya selamat... apa2 pun jaga kesihatan diri ya...

    ReplyDelete
  18. semoga selamat2 semuanya..

    ReplyDelete
  19. Salam kakchik..
    Kakchik jaga dri elok2 ek..jgn kerja kuat sgt..jaga kesihatan,jgn stress tau..makan yg berkhaziat ek..

    Ish,macam doc lak fiza ni..hehe..pepun fiza arap kakchik jaga kesihatan leklok

    ReplyDelete
  20. salam 3laik

    sperti yg saya agak...

    tahniah ya kak, insyaAllah smuanya akan berjalan seperti yang dirancangkan. teruskan berdoa ya

    felicitation = tahniah dalam bhasa perancis :)

    ReplyDelete
  21. Wkslm kmilla, terima kasih kak. Doakan ianya selamat ya.

    ReplyDelete
  22. Wkslm iza, hehehe SIDANG MEDIA tu kena tunggu seminggu lagi la. Doakan agar kakchik dapat share berita baik ya.

    ReplyDelete
  23. wkslm ummu hanis, terima kasih kongsikan pengalaman tu. insya-Allah kakchik cuba ikuti. kakchik ni penakut sikit bab ni, takut tak seperti yang diharapkan. skrg ni ikut nasihat kakak dan seminggu lagi baru nak ke klinik.

    ReplyDelete
  24. Sha, terima kasih. Moga Allah makbulkan doa dan harapan kita semua.

    ReplyDelete
  25. wkslm fiza, insya-Allah dik. kakchik cuba. takpe... masa ni ramai doc/penasihat & kakchik percaya nasihat yg diberi tu dgn niat yg ikhlas, mekasih ya

    ReplyDelete
  26. reza, terima kasih. moga-moga segalanya benar.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails