Followers

12.5.09

Penantian 7 Tahun

Bismillahirrahmanirrahim.

Penantian itu

adakah ia bakal berakhir?

Setelah begitu lama

adakah ini tanda-tandanya?

Mungkin ada berkat doa & usaha

yang berpanjangan

dan dari mereka yang mengerti.

Sesudah lama diuji

adakah mampu untuk terus diuji?

Benar atau tidak

kepastiannya bakal diketahui.

Tidak lama lagi.

Insya-Allah.

27 comments:

  1. Allah lebih tahu apa yang terbaik utk kita... Moga Kakchik dapat apa yg diimpikan.

    ReplyDelete
  2. Tahniah kak chik.

    Saya dapat mengagak apa kegembiraan kak chik.

    Apa pun jaga diri jaga kesihatan.

    ReplyDelete
  3. salam kak chik...

    hem rasa cam faham maksud entry nie, tapi tak tau ler betul atau tidak..apa pun klu ada berita gembira share lah nanti yea..

    ReplyDelete
  4. salam kakcik..
    Doa kaknik semoga penantian kakcik akan berakhir.. Baarakallah.

    ReplyDelete
  5. salam kakchik..
    iza nak tersenyum dulu, boleh tak before kakchik sahkan cerita yang sebenar?
    :)
    moga penantian berakhir dengan sebuah kegembiraan..

    ReplyDelete
  6. Sha, terima kasih.

    Masayu, cepatnya dia ucap tahniah, he3. Apapun, tolong doakan ia selamat.

    Wkslm Yan, entah le... kalau betul apa yg Yan rasa tu, apapun mohon Allah makbulkan. TQVM my dear.

    Wkslm Kaknik, terima kasih banyak.

    ReplyDelete
  7. Salam kak Chik...
    Tahniah yer... Jika benar apa yang dah tersurat...InsyaAllah...apa yang dihajat pasti akan dimiliki... Apapun...kak Chik jaga diri, jaga makan, jangan kerja berat2... Banyakkan rehat yer... Tahniah sekali lagi untuk kak chik dan suami... :)

    ReplyDelete
  8. W'alaikummussalam iza, nak senyum? Boleh...boleh... biar air mata kakchik mengiringi. Terima kasih dik. Moga Allah makbulkan.

    ReplyDelete
  9. Wa'alaikummussalam Ummi, cepatnya tahniah sampai... kakchik belum bagitau pun lagi apa beritanya. Apa pun terima kasih ya Ummi, moga apa yang Ummi & teman2 lain fikirkan tu sama dengan apa yang kakchik fikirkan.

    ReplyDelete
  10. kak chik..tahniah..

    saye tahu kak chik dah dpt "rezeki" kan?...(dah confirm x)

    alhamdulillah...selamat hari ibu!
    berkat doa ibu kut...

    Makan banyak2..minum pun banyak2..hehehe

    ReplyDelete
  11. Terima kasih aJa atas ucapan tahniah tu walaupun aJa belum tahu apa beritanya. Belum ada kepastian apa sebenarnya. Nak makan banyak2 tu susah sikit, perut kakchik ni kecik, hehehe. Minum banyak2 tu insya-Allah boleh sebab cepat sikit dia proses.

    ReplyDelete
  12. Salam kak chik. Tatkala membaca baris demi baris...dapat dirasakan apa yang kak chik rasa.. seandainya sudah sampai masa diizin Allah..Alhamdulillah dan Tahniah buat kak chik sekeluarga. Ingin sangat andai dapat dikongsi bersama jika kak chik tidak keberatan. Yun pon masih menanti penuh pasrah.. Jika Allah izin ada atau tiada semuanya itu tentunya yang terbaik buat kita di sisi DIA. Bagaimanapun, sebagai hamba NYA pengharapan tetap ada kan.. Salam buat kak chik dan 'si dia' yang masih dinanti.

    ReplyDelete
  13. kakchik,rasanya saya faham. nak wish tahniah awal2 boleh? kalau dah betul2 confirm bgtau ya. hehehe....saya pun "disyakki" mengalami "nasib " yg sama.alhamdulillah.

    ReplyDelete
  14. Ameen, Insyaallah, mudah-mudahan....

    ReplyDelete
  15. Wa'alaikummussalam Yun. Semoga kita sama-sama beroleh cahaya penyeri kehidupan. Allah Maha Mengetahui dan Allah juga Maha Menyayangi hamba-Nya. Insya-Allah kita sama-sama seorang Muslimah yang memahami mehnah dan ujian kehidupan yang Allah turunkan. Kita boleh berusaha, kita boleh berdoa, kita boleh mengharap dengan penuh kesabaran dan kita juga boleh bertawakkal kepada-Nya. Terima kasih Yun.

    ReplyDelete
  16. Normi, terima kasih. Kakchik pun belum tahu lagi betul ke tidak apa yang Normi fikir tu tally dengan apa yang KakChik kiaskan. Moga2 betul dapatlah kita beriringan.

    ReplyDelete
  17. Gembira mendengarnya..Tahniah.
    Alhamdulillah...Jaga diri baik2 ye kak Chik..

    ReplyDelete
  18. salam kak chik...rasanya mcm blh agak...tapi tinggu kepastian kak chik dulu...moga2 ianya pasti sesuati yg amamt membahagiakan kak chik...
    tak sabar nak tahu kepastiannya...

    ReplyDelete
  19. tahniah kak chikkkk!!!!!!

    jaga kesihatan.. jgn keje berat2 sgt..rehat2 slalu...awal2 ni..ehehe

    ReplyDelete
  20. tahniah kak chik..alhamdulillahhhh

    ReplyDelete
  21. semoga ape yg kakchik nantikan tu akan tiba jua. insyaallah.

    ReplyDelete
  22. walau apa sahaja...
    sy doakan kegembiraan tuk kak chik sekeluarga...

    ~cepatlah habaq kak chikkkkkk...
    tak sabaq nak tau....

    :)

    ReplyDelete
  23. semoga termakbul ye kak chik.. mabruk..

    ReplyDelete
  24. Salam Kakchik,

    Sha tumpang gembira... Sha doakan semoga penantian kakchik akan berakhir... kalau betul apa yg Sha agak, tahniah ya... semoga selamat semuanya...

    ReplyDelete
  25. zureen, suzi, iu, ela, ummuhanis, nurul, suri, zara dan sha - TERIMA KASIH untuk kalian semua. Insya-Allah kakchik akan cuba jaga diri baik2 & moga2 doa kalian semua Allah makbulkan. I love you, all my dear friends.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails