Followers

30.5.09

Menonton Video Sambil Tunggu Cik Abe Balik

Assalamualaikum & salam dinihari untuk semua!
Dah lebih sejam kakchik balik dari pesta buku dan sekarang ni sedang tunggu cik abe balik dari kerjanya. Ya, suami kakchik ni memang banyak kerja kat sekolah sekarang ni. Takpelah, selagi dia buat kerja untuk pendidikan dan Islam, kakchik takde masalah.

Tadi masa kat gerai, kakchik terpaksa bertungkus-lumus sorang-sorang melayan pelanggan yang ramai kerana pembantu kakchik terpaksa pulang awal. Walaupun amat letih tapi kakchik gembira sebab dapat bersembang dengan pelanggan dan rekomenkan buku-buku kepada mereka. Alhamdulillah... syukur ke hadrat Allah yang telah memberikan kakchik kekuatan untuk menguruskan gerai seorang diri. Masa nak balik tadi, keluar dari dewan, rupanya hujan sedang lebat, kakchik redah ajelah sebab taknak balik dekat pukul 12, iii takut.

Jadi, dalam dok menunggu ni, kakchik suka baca blog atau tonton video CITY SISTERS di Youtube. Suka sangat program ni. Kalaulah tv di Malaysia ada program macam ni. Hmmm.. jom tengok sama-sama.


KakChik sukalah cara diorang stailkan hijab/tudung diorang. All of them are reverts! Tajuk Episod 1 ni ialah CHANGE.


Yang ni tajuknya pasal CHARITY.


Yang ni pulak pasal REVERTS.

Kakchik suka sangat berkenalan dengan mereka ni sebabnya ianya umpama satu peringatan kepada diri sendiri apabila melihat mereka yang baru Islam tapi lebih mengetahui tentang Islam lebih dari kita dan berpakaian menutup aurat dengan sempurna. Malu pada mereka.

Oh, cik abe dah balik dah. Pen off dulu. Assalamualaikum!

2 comments:

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails