Followers

8.7.09

Cerita Shopping

Assalamualaikum...

Semoga setiap yang singgah tu dipermudahkan Allah dalam segala urusan harian dan terima kasih kerana sudi singgah membaca catatan perjalanan hidup kakchik.

Hari ni kakchik dah kembali ke pejabat dan ditakdirkan Allah beberapa rakan sekerja turut bercuti atas masalah kesihatan. Jadi tinggallah kakchik dan beberapa staf lagi menguruskan Zahra'. Insya-Allah kami masih dapat bertahan walaupun Zahra' mula dipenuhi pelajar sekolah menjelang tengahari.

Letih... memang letih tapi amanah mestilah dibuat sebaik mungkin.

Sambil-sambil kakchik berehat sekejap ni nak kongsi sikit cerita pasal 'shopping' Ye lah siapalah di kalangan kita ni yang tak pernah 'shopping' kan? Boleh dikatakan kaum hawa ni memang suka 'shopping', kakchik pun serupa juga.


Sejak kakchik menjadi ejen RORINE, sudah beberapa kali kakchik singgah di butiknya yang kat KB tu untuk membeli barangan yang dipesan orang. Kali terakhir kakchik ke sana ialah minggu lepas iaitu pada hari Rabu. Kali ni kakchik TERBELI beg tangan pulak. Memang kakchik suka sangat dengan rekabentuknya, agak besar dan menarik (macam dalam gambar tu). Harga pun berpatutan, RM69.90 je.

Sejak dibeli, kakchik menggunakannya hingga ke hari ini. Hehe, rasanya beg lain yang ada dalam koleksi tu kena tunggu giliran yang lama untuk bertukar.

Selain dari beg, kakchik juga ada membeli sehelai ABAYA secara 'online'. Yelah... kawan-kawan pun tahu kan, kakchik ni suka pakai abaya hitam. Kakchik dah 'order' abaya ni dari DE'ABAYISH bulan lepas dengan deposit RM100 (harga penuh RM195). Alhamdulillah, balik dari Manek Urai semalam, abaya ni sudah pun sampai ke tangan kakchik.


'Design'nya paling ringkas berbanding yang lain yang terdapat dalam Koleksi Istimewa De'Abayish dan harganya pun paling murah (tapi paling mahal berbanding abaya yang lain yang kakchik beli sebelum ni).

Bila kakchik sentuh, memang kainnya sangat lembut dan sejuk serta jahitannya pada abaya dan juga shayla (selendang 'free') sangat kemas. Kiranya kakchik puas hati dengan abaya yang ni. Kalau kawan-kawan berminat nak tengok/beli dari De'Abayish, boleh la KLIK imej di bawah ni.



Pakai abaya ni selesa dan ia boleh digayakan ke pelbagai majlis dan suasana dan memang sesuai untuk Muslimah, hehe. Bukan ke ada yang kata HITAM ITU MENAWAN...

Cukuplah dulu untuk hari ni. Kakchik harap kalian 'enjoy' membaca post hari ni.

Wassalam.

4 comments:

  1. Cantiklah Kak Chik beg tangan Rorine tu..harganya pun tak mahal..sukeee..

    ReplyDelete
  2. zureen, kakchik pun amat sukakan beg tu. semenjak menjadi ahli rorine ni, beg itulah belian yang paling kakchik puas hati.

    ReplyDelete
  3. masayu, bergaya boleh... asalkan tidak berlebihan. betul tak?

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs