Followers

19.7.09

Janji

Manalah dia ni?

Kata bulan lepas nak datang 30 haribulan Jun, tapi sekarang dah nak masuk 20 haribulan Julai dah ni.

Selalunya tak macam ni.

Tepat masa mesti dia datang.

Hmmm... kali ni memang letih menunggu tapi yang dinanti tak juga kunjung tiba.

Apa dah jadi sebenarnya ni?

Tak baik tau kalau berjanji tak ditepati.

Kalau bagitau tarikh nak sampai tu tak pasti, tak apalah juga.

Ni... entahlah.

Sebelum-sebelum ni bagus je.

Selalu sampai tepat masa.

Alih-alih kebelakangan ni dia mula buat hal dah.

Kalau lambat lagi kali ni maknanya dah dua kali dia tak lekat janji.

Risau juga dibuatnya.

Yang ditunggu tu benda berharga.

Kalau tak sampai besar benar implikasinya.

Hai... biar betul... nak datang ke tak nak datang...

Bimbang takut kakchik merajuk je...

Tapi rajuk yang ni mungkin senang dipujuk.

Kalau pasti taknak datang, tak payahlah kakchik tunggu.

Senanglah hati sebab kakchik yang akan dapat hasilnya.

Jangan nak kata kakchik tak tunggu pulak lepas ni.

Dah, teknologi kan ada...

hantarlah khabar segera.

13 comments:

  1. Salam'alaikum.

    Nape ni kakchik? Nape? Nape? (dgn nada bizibodi). hehe...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kakchik,
    Aiik, apa ni, berteka-teki pula? Sabar sabar, kalau dia tak datang kakchik dapat hasilnya, kan berita baik juga?

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,

    Apalah yg agaknya Kak Chik tunggu2 ni???....suspen dibuatnya..he3

    ReplyDelete
  4. Kakcik tggu 'makcik' yang dtg ker?...
    Kalu di datang Alhamdulillah..
    Kalu tak nak pun Alhamdulillah juga.. Hasil yang baik

    ReplyDelete
  5. salam kakchik... misteri sungguh bunyi ya...

    * penantian - suatu penyiksaan

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum kakchik.

    bakpo ni. iksh iksh

    ReplyDelete
  7. Wa'alaikummussalam enon. Takde apelah... cuma nak luahkan perasaan orang yang menunggu.

    ReplyDelete
  8. Kak Aliya, akhirnya dia datang juga. Lega... walaupun tak dapat hasilnya.

    ReplyDelete
  9. Wa'alaikumussalam zureen. Maaflah sebab kakchik tak boleh bagitau.

    ReplyDelete
  10. Ted, makcik mana tu Ted? HEHE, macam-macam tekaan ya. Dah sampai dah pun... lega.

    ReplyDelete
  11. wkslm kak e. memang betul. menanti sesuatu ni memang siksa

    ReplyDelete
  12. wkslm shu. don't worry... be happy, hehe takde apelah... saja nak luahkan perasaan.

    ReplyDelete
  13. salam kakchik...makin misteri ni bila kakchik jwb mcm tu...ermmm...teka2 lam hati cikmin jek la....sihat kakchik?

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails