Followers

5.7.09

Kunjungan Teman Blogger

Assalamualaikum dan salam pagi ceria semua. Aduhai... lenguh segala urat badan rasanya tapi dalam dok lenguh dan masih keletihan ni kakchik nak juga kemaskinikan blog dengan gambar-gambar bersama teman blogger semalam. Lagipun kakchik dah janji malam tadi tapi bila gambar dah siap 'upload' mata dah nak tertutup rapat dah jadi kakchik 'save'kan dulu.

Jom la tengok. Kalian pun dah tahu kan siapa yang kakchik jumpa semalam.


Inilah SHU !!! Dia datang bukan main lagi nak buat 'surprise', nak kakchik teka-teka pula. Hehe, akhirnya betul juga tekaan kakchik. Kita macam sama saiz je kan cuma shu lebih tinggi... Suka tak tahu nak cakap. Kakchik gembira sebab kami ni belajar di bawah bumbung yang sama tapi baru semalam kami berjumpa. Shu datang dengan suaminya yang senyum je bila kakchik tegur. Nanti kita jumpa lagi ya shu. InsyaAllah kalau kakchik ke Jertih, kakchik singgah.

Dua orang pelanggan ni siapa pula ya? Tak kan tak kenal kot? Beli dik... beli kak... harga murah-murah... diskaun pun banyak... hehe

Jeng! Jeng! Siapa lagi kalau bukan KAK INA KL dan DJ FIZA (Kelantan FM). Kena bergambar kat depan banner MariBaca ni sebagai kenangan dah sampai ke kedai kakchik, biarlah... kedai/gerai pun..


Dua-duanya sama comel. Seorang anak dara dan yang seorang lagi mak dara. Hehe memang betul pun... fiza masih lagi muda tratang tang, kak ina pula masih nampak muda walaupun dah ada anak dara. Mungkin sebab kak ina selalu senyum bergelak ketawa. Haa... itu sebablah sentiasa nampak muda kan.


Jangan tak tau kak ina yang beriya nak bergambar dengan rak buku PTS tu. Kot-kot le boleh dapat komisyen kan. Tolong promosi buku PTS la katakan.


Candid. Apa entah yang dibagitahu fiza kat kak ina tu.


Diorang dah nak balik dah. Kakchik nak juga ambik gambar candid tapi fiza perasan kakchik nak ambil gambar, sempat la dia lambai.


Bye bye kak ina dan fiza. Kalau panjang umur kita jumpa lagi ya. Memang betul kata fiza memang sekejap sangat kami jumpa, tak puas hati kan. Dah la tu... kat gerai buku kakchik pulak tu. Angan-angan nak le bawa kawan-kawan tu pergi makan atau minum kat mana-mana. Nak ajak ke rumah cerewt pulak sebab kakchik kena singgah di MariBaca dulu untuk turunkan buku-buku, lepas tu baru balik. Lagipun kesian fiza... datang dari Wakaf Bharu, nanti nak balik bukannya dekat tambah-tambah jalan memang jem yang amat semalam.

Memang SERONOK dapat jumpa teman-teman blogger ni. Lagi seronok kami macam dahkenal lama dan semuanya mulut banyak, hehe, kecoh jadinya.

Syukur alhamdulillah Allah bagi peluang dapat bertemu mereka bertiga. Dengan pertemuan tu kakchik mendoakan agar hubungan sesama kami akan lebih erat lagi. Ramai sahabat di mana-mana insyaAllah akan dapat membantu kita suatu hari nanti.

Siapalah pula yang kakchik akan berpeluang jumpa lepas ni?

16 comments:

  1. salam kak chik..

    amboi seronoknya dia jumpa kwn2 blog yea..ntah bila pulak kita nak jumpa kan..hem kelakar kak ina tu nak bergambar kt rax buku tu..hehehe...

    ReplyDelete
  2. Seronok juga ye kak Chik bila sesekali jumpa kawan2 blogger ni..

    so far zureen tak pernah jumpa lagi kawan2 blogger ..(mungkin satu hari nanti..Amin..)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum.

    Bilalah pulak Kak Ummi dapat jumpa Chik,ek? Amboi Kak Ina,dah pi Kelantan,tak singgah Trg ke?He,he...

    ReplyDelete
  4. Salam kak chik...waaa jeleslah gini dpt jumpa kawan2 blogger...
    nanti saya balik teringin juga jumpa kak chik dan kawan2 blogger lain...:)

    ReplyDelete
  5. aihhss shu pown ader...
    ni yg jeles nie
    nk together gether gak

    ReplyDelete
  6. wahhhhhhhhhhh kak ina ke KB ya... dapat jumpa fiza lak tu...

    ReplyDelete
  7. alhamdulilah, dapat jumpa kakchik. dpt beli buku ag.
    tak sempat nk jumpa fiza. wah kak ina pun dtg.

    pstt : kakchik mmg cute sgt. ayu. maaflah klu terasa apa su ckp. adik kakchik ni mmg byk mulut. haha.

    ReplyDelete
  8. salam kak chik...perasan glamourlah kejap...terima kasih ye sudi nak jumpa akak..walaupun kak chik sibuk kat gerai..

    seronok borak dgn kamu..apa nak buat..masing-masing ada hal sendiri..nanti lain kali kita dating lagi ye..

    ReplyDelete
  9. wkslm yan.
    dpt jmp diorang mmg seronok yan. peluang yg Allah bagi kita terima dgn hati gembira.
    nanti peluang kita pulak kan.

    ReplyDelete
  10. zureen, seronok... kalau dpt jumpa zureen bertambahlah seronoknya. insya-Allah suatu hari nanti...

    ReplyDelete
  11. Wa'alaikummussalam kak ummi. Entah la kak, belum ada rezeki lagi kita kan. Insya-Allah akan ada peluangnya nanti.

    ReplyDelete
  12. Wa'alaikummussalam suzi.
    kakchik pun memang ingin sangat jumpa suzi. kalau balik m'sia nanti mesti jumpa tau.

    ReplyDelete
  13. erinsz, mesti... shu dia kena datang sb dah lama dok berhajat kan shu. bila erin turun kb, calling2 la kakchik, blh kita jumpa.

    ReplyDelete
  14. ka e, rupanya akak pun tak tahu yg kak ina turun kb, hehe

    ReplyDelete
  15. shu, terima kasih byk kerana datang jumpa kakchik. suka sesangat. buku tu baca sampai habis ya sebab nanti kot la shu nak beli sang pemimpi pula, hehe. tak ngape, takde terasa hati sikit pun shu & trm ksh la kata kakchik ni cute, rasa macam budak kechik la pulak.

    ReplyDelete
  16. wa'alaikummussalam kak ina.
    ala kak, sama-sama kak... kakchik lagi happy sebab akak sudi dtg ke gerai. patut ajak akak ke rumah jamu makan ke apa.
    borak dgn akak pun seronok, hehe... kita macam kawan lama baru jumpa semula kan.
    kalau akak turun kb lagi, sound2 ya.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails