Followers

14.7.11

Jom Sarapan dengan Nasi Pelbagai Pilihan.

Assalamualaikum. Pagi-pagi kat Kelantan ni ada banya pilihan nasi untuk kita bersarapan. Pagi ni kakchik nak kongsikan beberapa jenis nasi yang kakchik suka beli untuk sarapan terutama bila hari bekerja. Hari ni cuti tapi ni nak bersiap menghantar cik abe ke pejabat dia.

Nasi Ayam Kampung Goreng
Nasi Berlauk Gulai Ikan Aya + Daging Goreng Kacang Panjang
Nasi Kerabu Ikan Celup Tepung
Nasi Lemak
Nasi Goreng

Selamat bersarapan!

12 comments:

  1. wahhh kak chik seronknye..ye la ada kawan bgtau kalau di kelantan kebanyakan suka bersarapan nasi

    ReplyDelete
  2. salam ziarah... lapar tengok nasi2 tu... jemput singgah kat blog akak ye..

    ReplyDelete
  3. wahhh kejamnya letak gambar nasi...laparrrrrrr

    ReplyDelete
  4. teruja tgk nasik kerabu tuhhh

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum

    ape kbr kak chik???

    rindunya nk mkn nasi kerabu..sudah lm xmakan..:-)

    sy suka nasi kerabu.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum,
    Aduhaiiiii baru je buka puasa dengan nasi goreng, tapi...bila nengok nasi2 yang sedap ni...ohhhh makkkk lamanya tak makan semua ni....winduuu!

    ReplyDelete
  7. amiey lee, memang betul tu amiey. orang Kelantan ramai yang suka makan nasi masa sarapan termasuklah kakchik ni hehe.

    ReplyDelete
  8. selamat datang kak norlie. kalau akak nak tahu kakchik pun sebenarnya tengah lapar masa dok tulis entri pasal nasi-nasi tu. insyaAllah kakchik jenguk blog kak norlie nanti.

    ReplyDelete
  9. notti netti, alahai... maafkanlah kakchik net... tak sengaja nak menjadi kejam tu...

    ReplyDelete
  10. shida, nasi kerabu paling best. tak puas makan. kalau setiap hari sarapan dgn nasi kerabu pun takpe.

    ReplyDelete
  11. wa'alaikummussalam qaseh. alhamdulillah kakchik sihat-sihat saja. kalau rindu tu sama ada buat sendiri atau kena datang ke sini hehe.

    ReplyDelete
  12. Wa'alaikummussalam anyss. Bagusnya orang berpuasa. Hari ni puasa tak? Malam tadi Nisfu Sya'ban kan? Jemputlah ke Kelantan sepanjang Ramadhan ni, insyaAllah dapat berbuka dengan pelbagai jenis nasi ni.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails