Followers

1.6.09

Mee Kari Berapi

Assalamualaikum dan salam tengahari semua. Perut dah lapar ya? Samalah kita tapi kakchik malas la nak keluar gi beli makanan. Lagipun baru je minum Vico satu mug. Bukan lapar sangat pun.

Oleh kerana waktu ni ialah waktu orang sibuk nak makan, kakchik nak kongsikan masakan yang kakchik masak pukul 12 malam tadi. Selepas siap kemas-kemas semua buku kat tapak pesta tu kakchik dan cik abe dengan kereta masing-masing mengangkut semua kotak, meja dan rak buku balik ke MariBaca. Malam tadi kan pesta buku dan berakhir. Sampai kat rumah dah dekat jam 12 malam. Masa tu rasa lapar sangat. Bukan takde nasi kat dapur tu... lauk-pauk pun masih ada tapi kakchik memang tak akan makan nasi kalau dah lebih dari jam 9 malam.

Teringat la yang stok mamee segera masih ada. 2 pilihan, perasa sayur atau kari berapi. Lidah pilih nak makan kari la... maka terjadilah MEE KARI BERAPI...


Masak sebungkus je. Tambah sayur, isi ayam, chicken meatballs dan telur. Kemudian tabur cili padi & perah limau nipis, waduh.... sedap bangat sih.


Close up sikit.

Kakchik dengan cik abe, itupun tak habis juga... sedap memang la sedap tapi jauh-jauh malam, perut kakchik ni mana boleh diisi banyak. Cik abe pulak mungkin dah makan di rumah kawan dia sebelum balik ke rumah. Kalau tak, tentu licin dia makan.

SO... SELAMAT MAKAN TENGAHARI!

14 comments:

  1. dapnye kak cik.. nak titittt.. :D

    ReplyDelete
  2. fuhhhhh...
    memang btoi2 berapi ni kak chik...
    :)

    ReplyDelete
  3. tgh hari td ek..
    beli brdektn library..
    nasik lauk..
    +smbl +cencaluk+ ulam+ aym msk kicap..
    :D
    alhamd..

    *megi cm2 feymes amat!

    ReplyDelete
  4. kak chik...dahlah mee kari berapi, tambah pulak cili api...memang lagi berapi tu...

    ReplyDelete
  5. iu @ wid - tak kan nak sikit jer... org lain minta semangkuk lagi

    ReplyDelete
  6. TC - ha'ah sangat berapi sampai air mineral yg botol besar tu hampir separuh kakchik minum

    ReplyDelete
  7. Awrapurnama, lauk sempoi cam tu sedap kan. Kalau kat sini org tukar cencaluk dgn budu.

    ReplyDelete
  8. Suzi, perasa kari berapinya dah kurang sikit sb kakchik tambah kuah byk sikit, suka hirup... tu yg tambah cili padi tu, baru kaw kaw

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Kak Chik...

    Lama sudah tidak ke sini. harap Kak Chik sihat sentiasa bersama keluarga etrcinta, InsyaAllah!

    Tengok gambar pun memang nampak pedas mee kari tu... ^_^

    Sebenarnya nak beritahu Kak Chik dapat award. datanglah ambil nanti di blog saya, ya!

    Wallahua'lam,
    wassalam.

    ReplyDelete
  10. Wa'alaikummussalam BalQis. Lama tak datang tu sebab sibuk belajar kan? So... tak mengapa, kakchik faham. Pedas tu lah yang sedapnya, kalau tak, takde umph. Lama tak datang, sekali datang terus bawa award! Alahai adik ni, syukran ya ukhti. Nanti kakchik gi terima.

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum....
    Adoi hai...kak Chik...Dah lamanya ummi tak makan megi berapi tu! Teringin ler... O...kalo letak limau lagi sedap ker? Tak pernah buat! Nanti nak buat ler...

    ReplyDelete
  12. salam kak chik..alamak fevret hubby yan klu msk meggi mesti buat gitu. yg tak tahan tu tang fish ball..hehehe

    ReplyDelete
  13. Wa'alaikummussalam Ummi. Perah asam limau menaikkan bau dan selera. Lagi sedap bagi kakchik.

    ReplyDelete
  14. Yan, tentu Yan pun dah pro bab memasak maggi kari ni kan. Kakchik takdelah makan selalu sangat.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails