Followers

17.3.11

Indah Tak Terkata


menunggu suami pulang
dari jendela mobilku mataku melihat alam
indahnya langit petang
awan memutih indah menghiasi dada langit
angin sepoi-sepoi bahasa menjamah pipi
terasa nyaman dan romantis sekali
subhanallah, indahnya langit ciptaan-Mu
saujana mata memandang
hiasannya unik tiada yang mampu menirunya
sebelah timur begitu, sebelah barat pula begini


jika aku mampu menyentuh awan
ingin rasanya kuhadiahkan keseronokannya kepada
suami tersayang
biar dia tahu yang aku hari ini
sedang menghayati kebesaran Tuhan.



ps: puisi dikarang secara spontan saja.

8 comments:

  1. Assalamualaikumwbh...

    Kak Chik...Indahnya..Maha Mencipta..Maha Suci..Maha Besar...Maha Memcukupkan......terharu n terkedu dgn penciptaanNYA....

    ReplyDelete
  2. lama saya tidak jenguk kakchik....
    apa kabar? wah kakchik sudah pandai berpuisi yer... indah bait2 kata2 tu

    ReplyDelete
  3. bila kata-kata lahir daripada hati yang suci...maka terbentuklah madah-madah indah buat Maha Pencipta dan kekasih disayangi...

    ReplyDelete
  4. bila hati berkata...pasti telus...

    ReplyDelete
  5. Wa'alaikummussalam Ayu. Betul Ayu. Masa kakchik menunggu suami habis kerja, mata asyik melihat langit yang sungguh indah. Sayu je hati ni bila ingat, kecilnya kita atas dunia ni kalau nak banding dengan langit ciptaan Allah tu.

    ReplyDelete
  6. Wan Anie, memang lama betul. Kakchik sihat-sihat saja. Wan pula bagaimana? Anak2 semua sihat ke? Hehe, kakchik dah lama berpuisi Wan. Kat dlm blog ni dah banyak juga kakchik letak puisi spontan :)

    ReplyDelete
  7. Terima kasih ain. Ilham itu dari Allah juga. Main tulis aje.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails