Followers

22.10.08

Layan perasaan sekejap...

NEWS: Someone else adopted him today. He's one lucky baby. Although the biological mother doesn't want him (I believed she does not deserved him) but there are many families would be willing to love him. May Allah bless the family and the baby.

Tiba-tiba
saja terasa sedih. Entah kenapa. Mungkin sebab tiba-tiba je teringat tawaran Kak Ina pagi tadi.

"Chik, would mind adopting the baby? We do not specifically aim at you... but we really want the baby to have a good Mother and an Islamic environment to grow up."

"Please think about it, okay!"

I wish...

Ya Allah, adakah aku layak?
Bagaimana dengan suamiku? Adakah dia sudi?
Bagaimana dengan ibu bapaku dan keluarga mertuaku? Apa persepsi mereka?

Ya Allah, adakah aku mampu?
Ya Allah tunjukkanlah jalan. Aku punya keinginan tapi tidak pasti aku punya kekuatan atau tidak.

==============================================


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com

TAUBAT by Opick

Wahai Tuhan
Jauh sudah lelah kaki melangkah
Aku hilang tanpa arah
Rindu hati sinar-Mu

Wahai Tuhan
Aku lemah hina berlumur noda
Hapuskanlah terangilah
Jiwa dihitam jalanku

c/o
Ampunkanlah aku
Terimalah taubatku
Sesungguh Engkau
Sang Maha Pengampun dosa

Ya Rabbi
Izinkanlah aku kembali pada-Mu
Meski mungkin takkan sempurna
Aku sebagai hamba-Mu

c/o
Ampunkahlah aku
Terimalah taubatku
Sesungguhnya Engkau
Sang Maha Pengampun dosa
Berikanlah aku kesempatan waktu
Aku ingin kembali
kembali...
dan meski tak layak sujud pada-Mu
dan sungguh tak layak aku...

Ampunkanlah aku
Terimalah taubatku
Sesungguhnya Engkau
Sang Maha Pengampun dosa
Berikanlah aku
Kesempatan waktu
Aku ingin kembali, kembali kepada-Mu
Ampunkanlah aku
Terimalah taubatku...
Aku ingin kembali, kembali kepada-Mu
Ampunkanlah aku.... uuuuuuu
huuuuu.....uuuuuu...

2 comments:

  1. Kak Chik..buat solat istikharah minta petunjuk dari Allah.. InsyaAllah kalau kita ikhlas tuhan akan memberi petunjuk dan kekuatan pada kita.

    P/S Kak Lis tu kawan baik kak tirana (kak Chik kena panggil kak Tirana sebab kak lis dan kak tirana lebih kurang sebaya)masa di KB dulu. Bersama-sama dengan dia dalam mother's group.

    ReplyDelete
  2. Kak Tirana,

    TYVM, insya-Allah I'll be doing exactly that, istikharah. I love to have that baby but I've to think about all the consequences too. May Allah show me the best action to take. Thanks again.

    p/s Now I shall tell K.Lis about you. Do you mind? She's learning blogging soon.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs