Followers

15.9.09

HANYA ADA DI KELANTAN, tiada di tempat lain

Sumber: http://khadim-alquran.blogspot.com/

Papan-papan tanda besar yang khabarnya idea Tuan Guru Nik Abd. Aziz sendiri. Dekat jambatan nak balik ke rumah kakchik pun ada ni. Suka sangat kakchik melihatnya, terasa ruh membaca al-Qur'an tu amat kuat.






Qaryah Ramadhan di hadapan stadium negeri. Teringin nak pergi tapi takde mahram nak temankan. Cik Abe jadi imam di tempat lain, jadi kakchik berterawikh di rumah aje.






TGNA sentiasa memberi tazkirah jika beliau sihat. Alhamdulillah setakat ini kalau beliau boleh berjalan, insyaallah sehari pun tak terlepas beliau mengajar agama.




Gambar muslimat takde mungkin sebab ini gambar-gambar dari sumber muslimin. Terima kasih banyak kepada MANISNYA PERJUANGAN KERANA MEHNAHNYA.

8 comments:

  1. rindunya dgn kelate.....saya copy gmbr ye kakchik.... khadim alquran tu lelaki ke perempuan kakchik?

    ReplyDelete
  2. normi, kakchik pun copy dari empunya blog tu. kalau normi nak copy, tolong bagi kredit kat dia getek deh. kakchik rasa khadim-alquran tu lelaki berdasarkan penulisan di blognya.

    ReplyDelete
  3. yg tiga ada 3 org anak tu, ada kat sempadan Jertih - Pasir Puteh, mmg chumel tu.

    pastu yg gambar Tok Guru, ada kat Pasir Tumboh.

    semlm pegi kb, tapi tak masuk bandar. takut jeemmm. hehehe

    ReplyDelete
  4. Wah, meriahnya pengisian Ramadhan di Kelantan, ya kak cik? Seronok andai dapat turut serta.

    Sejuk mata memandang kak cik. tenang hati di bulan mulia ni. Alhamdulillah....


    Kak cik, selamat menyempurnakan ibadah puasa dan selamat menyambut hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin. (^_^)

    Kullu 'am wa antum bikhair~

    ReplyDelete
  5. shu, memang dah merata-rata ada billboard ni shu. dan... kalau nak ke KB tu kena plan betul2 nak lalu jalan mana, sebab KB dah sesak sangat skrg ni.

    ReplyDelete
  6. Balqis, memang meriahkan tapi kakchik pun tak dapat ikut qaryahramadhan juga w/pun dok di KB. tengok gambar ajelah.

    Kakchik doakan Balqis gembira di sana.

    ReplyDelete
  7. Salam Kakchik..Ted selalu juga ke stadium tapi tak pula dapat bertembung dgn kakchik.. Memang banyak papan tanda di sekitar KB. Dan benarla kat luar tak ada pun papan tanda macam ni.. Ted memula masuk KB dulu kagum sungguh.. Besar peringatan kepada kita yg selalu cepat terlupa

    ReplyDelete
  8. Wkslm Ted. Macamana kita nak jumpa Ted, kakchik baru 2 kali ke situ, hehe. Alhamdulillah ada peringatan begini kan. Sekurang-kurangnya kita sama-sama beringat.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails