Followers

18.4.11

Ada belaka itu sikit ini sikit

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Apa khabar? Lama rasanya kakchik menghilang dari menulis di blog ini. Maafkan kakchik banyak-banyak ya. Bukan tidak mahu menulis tapi secara tiba-tiba saja banyak tugasan dan kerja datang menjengah hinggakan otak kakchik tidak mampu untuk ditumpukan kepada aktiviti di internet. FB pun tidak sempat dibuka untuk lama-lama. Barangkali bertimbun mesej dan pesanan yang ditinggalkan di situ. Beginilah hidup, ada masanya kerja tidak banyak maka bolehlah diluangkan masa untuk menulis dan beramah-mesra di alam maya dengan teman-teman. Tapi bila datang kesibukan, fizikal menjadi letih dan minda pun sama maka idea amat sukar untuk dicari.

Alhamdulillah hari ni ada sedikit masa untuk menulis di sini. Sudah berlaku macam-macam sepanjang kakchik tidak update blog. Setiap hari hati teringat-ingat akan komen-komen yang belum berbalas. Insyaallah kakchik cuba luangkan masa untuk membalasnya nanti. Kakchik tidak akan abaikan kalian dan komen-komen yang ditinggalkan kerana bagi kakchik semuanya amat berharga. Kalau kakchik jadi teman-teman tentu rasa bosan kalau asyik singgah tapi tak ada sebarang update terkini kan? Maafkan kakchik ya, nak buat macamana kalau dah keletihan, buka komputer pun tak dapat nak bertahan lama mata rasa nak tidur. Kakchik memang hampir off terus dari internet selepas tamat gerai promosi Rabu lepas. Letih sungguh hehe.

Hari Khamis tu selepas pulang dari menghantar cik abe ke pejabat, kakchik balik ke rumah untuk bersihkan dan kemaskan rumah. Buat kerja rumahtangga seperti biasa tapi selepas Zohor, hajat nak ke bandar untuk beberapa urusan telah terbengkalai kerana kakchik tertidur hampir 3 jam akibat keletihan. Allah saja yang tahu betapa penatnya tapi itulah kesan yang kakchik sudah andaikan awal-awal. Kalau tak sanggup bergerai promosi, janganlah bekerja sambil buat bisnes macam kakchik. Insyaallah fasa begini tidak akan selamanya begini, satu masa nanti, kakchik pasti tidak akan seletih ini.




Hari Jumaat pula kakchik membantu ummi menjaga 5 orang anak-anak saudara kakchik kerana ibu mereka on-call. Kakchik memang tabik spring kepada ibu-ibu yang mampu menguruskan anak-anak yang ramai dengan baik kerana anak-anak yang unik ini kerenah mereka kadang begitu menguji kesabaran. Tapi telatah mereka tetap juga mengundang tawa dan ria. Sepanjang Jumaat yang sepatutnya kami bercuti, dipenuhi aktiviti dengan kanak-kanak riang manakala cik abe pula kerja lebih masa kerana majikannya mengadakan kursus umrah di pejabatnya. Petang nak Asar baru dia pulang. "Kesian suamiku, tak cukup rehat." Tapi kakchik gembira sebab cik abe balik dengan wajah yang ceria walaupun kepenatan.

Sepanjang dua hari cuti hujung minggu tu telefon entah ke mana, email entah ke mana dan internet pun macam langsung kakchik takde selera nak masuk. Penangan letih dan stress tapi masa kakchik dipenuhi dengan aktiviti-aktiviti bermakna bersama keluarga. Ok jugak ambil 'holiday' beberapa hari dari berinternet ni. Tapi, bila masuk kerja pada hari Sabtu tu, terkejut badak jugaklah tengok email yang seribu lebih, mesej di FB ada 12 yang belum dibaca/dibalas, SMS dan missed call pun banyak. Nak cek dan balas semuanya memang tak sempatlah sebab kakchik dan kakitangan Zahra' akan menerima rombongan pelawat dari Melaka pagi tu. Kenalah utamakan yang utama sebab kakchik kan kerja. 

Rasanya malam ni baru kakchik ada ruang masa untuk membalas email dan apa-apa yang patut. Mohon maaf dan understanding dari teman-teman yang menanti jawapan dari kakchik. Kakchik tak mampu nak segerakan mengikut kehendak kalian. Insyaallah kalian akan menerimanya juga seberapa segara yang kakchik mampu balas. Harap sabar ya. Moga-moga belum terlambat.

Rasanya, setakat itu dulu yang kakchik mampu tuliskan pagi ni. Semoga kalian tidak jemu dengan kakchik dan blog ini. Salam mahabbah.

Kakchik.

2 comments:

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs