Followers

10.10.11

ROTI CANAI TELUR

BISMILLAH. Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Semoga teman-teman semua dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. Kakchik, alhamdulillah sihat walafiat. Segala-galanya cukup walaupun tidak mewah. Alhamdulillah. 

Sebentar lagi kakchik nak ke satu mesyuarat berkenaan pertandingan kreativiti tapi sebelum ke sana kakchik nak menulis sikit tentang ROTI CANAI.


Sudah agak lama kakchik tidak makan roti canai ni. Kalau tak silap sejak bulan Mei lagi. Lama sungguh kan? Bukan tak teringin ke apa tapi tak kesempatan untuk singgah membelinya.

Entah macamana pagi tadi kakchik benar-benar terasa mahu makan roti canai. Bukan yang kosong tu tapi nak merasa roti canai telur yang panas-panas dengan kuah campur.

Kebetulan jalan nak ke pejabat ni akan melalui sebuah restoran di tepi cabang yang menjual roti canai. Kakchik memang sudah lama tahu pasal restoran ni tapi segan nak berhenti membeli kerana selalunya pelanggannya ramai.

Takdir Allah pagi tadi pelanggan tidak ramai dan lengang saja. Selesai membeli suratkhabar, kakchik terus memandu perlahan dan memberi signal ke kiri terus berhenti betul-betul di depan restoran itu.

MashaAllah... sebaik saja pintu kereta dibuka, sudah menusuk hidung aroma roti canai. Tanpa berlengah kakchik terus memesan 2 biji roti canai telur berharga RM1.50 sebiji. Harga dah naik sakan ya? Kalau yang kosong harganya 80 sen.

Sampai di pejabat, mulut sudah tidak sabar mahu menikmati roti canai yang baru dibeli. Sambil mengemas kaunter kakchik bercerita dengan Dila yang yang kakchik ada beli roti canai. Baunya harum, kuahnya pekat sekali, pasti sedap.

Tak sangka pula Dila yang sedang mengandung juga teringin nak makan roti canai. Ooo patutlah Allah ilhamkan agar kakchik membeli 2 biji roti canai tadi. Kalau nak ikutkan kakchik makan sebiji pun sudah terlalu kenyang. Rupanya ada rezeki untuk orang lain.

Syukur alhamdulillah... kakchik sudah dapat menikmati sebiji roti canai telur yang sangat enak dan dapat juga bersedekah kepada kawan yang sedang mengandung. Nikmat sekali. Terima kasih ya Allah atas segala nikmay yang Engkau berikan.

InsyaAllah jika diizinkan lagi, kakchik nak belanja cik abe makan roti canai di restoran itu.

No comments:

Post a Comment

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs