Followers

28.8.09

JOM BUKA PUASA!

Waktu berbuka pun dah tak lama kan... masing-masing mungkin dah sibuk di dapur tu. Jom kita bersiap untuk hidangan buka puasa petang ni.


Kita ada BUTIR NANGKA - mmmm sedapnya. SABAR.


Kita juga ada CENDOL BANDUNG - yang ni paling mudah disediakan dan kakchik paling suka.


Yang ini pula PULUT SERAWA - kegemaran ayahanda.

Sebenarnya semua hidangan ni ialah hidangan berbuka beberapa hari yang lepas tapi kakchik tak sempat nak masukkan di sini sebab hal-hal lain.

Untuk hari ni kami berbuka dengan BUBUR KACANG dimakan dengan ROTI. Ringkas sahaja kan. Cukuplah untuk hilangkan lapar dan nak bagi ringan badan untuk berterawikh nanti.

SELAMAT BERBUKA SEMUA!

8 comments:

  1. adoi...tambah pedih perut tengok hidangan tu.

    ReplyDelete
  2. Salam wbt..
    Slmt mymbut ramadhan kk chik! w/pun kelewatn tp skrg still ramadhan, kan. bru smpat nk ucap pd kk chik..

    hm, cendol bandung, first time dgr ni, mudah yer penyediaannya? blh tw skit resepinye? hehe..

    ReplyDelete
  3. one z - kenapa sampai blh pedih perut? ni tentu banyak makan makanan masin masa bersahur ni.

    ReplyDelete
  4. Wkslm Awrapurnama,
    terima kasih dik. Takpe... kira sama-samalah kita ya.
    Cendol bandung tu senang sebab hanya perlu beli cendol kemudian campurkan dengan air bandung je. Kalau nak buat cendol pun boleh tapi kakchik pun tak pandai sangat. Tengok ummi buat je.

    ReplyDelete
  5. Salam kakchik, lama tul x mkn butir nangka tu :). Sjk dh pndh dr KB ni, mmg tak jmpa dh butir nangka mcm tu..

    ReplyDelete
  6. kak chik...buat saya terliur je posax2 ni...sabor...

    ReplyDelete
  7. intan - wa'alaikummusalam. kat pahang takde ke kuih ni intan? kakchik ingatkan kuih ni ada di mana2 kat malaysia ni. intan kena belajar buat sendiri la kalau nak makan kan.

    ReplyDelete
  8. suzi - kakchik pun selalu terliur kalau ke blog suzi, lagi banyak makanan hehe

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails