Followers

24.11.11

Semua Orang Pun Sibuk

BISMILLAH. Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Apa khabar? Sejuk kan? Maklum saja sekarang ni musim tengkujuh. Hujan turun siang dan malam hingga sudah banyak tempat yang dilanda banjir. Semoga mereka yang ditimpa musibah ini dapat bersabar dengan ujian Allah. Kakchik sekeluarga, alhamdulillah semuanya dalam keadaan sihat dan kawasan kami pun tidak banjir.

Sudah beberapa hari kakchik tidak update blog. Bukan malas ke apa tapi terlalu kesuntukan masa. Di pejabat, nak kemaskini akaun dan bersiap-sedia dengan segala macam laporan untuk dibentangkan dalam mesyuarat terakhir bulan depan, penat. Di rumah pula selain menguruskan hal-hal rumahtangga, tentunya urusan bisnes pula mengambil-alih masa kakchik. Memang tak cukup energi dengan banyaknya urusan yang perlu dibuat bersendirian, enjoy tapi meletihkan.

Dalam masa yang sama mak dan ayah mertua kakchik pulang dari menunaikan haji. Mereka tiba dengan selamat di bumi Kelantan jam 11.50 pagi semalam. Asalnya dimaklumkan akan sampai hari Selasa, kemudian malam Rabu dan akhirnya semalam mereka sampai. Kalut juga kakchik terpaksa mengubahsuai jadual waktu kerja dan seumpamanya kerana semestinya kakchik nak ke lapangan terbang menyambut mereka. Sayu sekali hingga menitis airmata tatkala melihat mak dan ayah yang masih ada bau-bau Makkah.

Bila diri kepenatan dengan pelbagai urusan ni, mesyuarat, kursus dan seminar pula datang menyelit-nyelit di hujung minggu. Sepatutnya di petang ini kakchik hadir di dalam satu mesyuarat IT tapi kerana tidak mendapat makluman awal, kakchik telah tidak menghadirkan diri. Macamana nak hadir bila diri terikat dengan janji dengan orang lain. Anak-anak saudara kakchik ramai di rumah ni dan ibu mereka bekerja. Nak dibiarkan ummi kakchik dan bibik saja menguruskan mereka memang kesian. Budak tengah membesar sangatlah aktif dan memerlukan stamina untuk menguruskan mereka.

Dalam segala kesibukan dan kepenatan itu, kakchik amat-amat bersyukur kerana kakchik sentiasa sihat walafiat. Cuma semalam saja ada sakit kepala sikit mungkin kesan dari memakan banyak sangat kurma yang dibawa pulang dari Makkah. Alhamdulillah... Allah bagi kakchik sihat. Alhamdulillah sangat sebab kakchik mampu melakukan banyak perkara dalam keadaan sihat. Syukur alhamdulillah. Moga-moga Allah kekalkan tahap kesihatan kakchik sebegini lebih panjang.

Rasanya inilah masanya untuk kakchik berehat sementara menunggu suami kakchik habis waktu kerjanya. Kakchik update blog dari ruang legar pejabat dialah ni. Nasib baik kat sini ada wifi, dapatlah juga kakchik online. Kalau tak online biasanya kakchik membaca. Manfaatkan masa yang terluang dengan sebaik-baiknya. Bukankah itu yang terbaik kan? Oklah... rasanya cukuplah dulu setakat ini. InsyaAllah bila lapang lagi kakchik akan update lagi.

Oh, hari ni hujan renyai-renyai saja. Sekarang ni cerah sekali. Tapi kan... selalunya bila cerah begini dengan cuaca berangin, ini tandanya air sedang naik. Air dari hulu sedang mengalir turun ke hilir. Mungkin malam nanti hujan akan bersambung lagi. Allahua'lam. Yang penting, sediakan payung sebelum hujan.

Wassalam.

Kakchik Niza
Al-Quds Travel Sdn Bhd
24 Nov 2011

No comments:

Post a Comment

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs