Followers

15.11.11

Ubahsuai Susunatur Pejabat

BISMILLAH. Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Hari ni nak ubahsuai susunatur dalam pejabat.

Selepas bertugas di kaunter perpustakaan dari pagi hingga jam 11 kerana menggantikan Dila yang ke klinik, kakchik masuk ke dalam pejabat dengan satu misi - nak ubahsuai susunatur pejabat kakchik. Sudah beberapa bulan tanam niat tapi motivasi tahap lemah maka ubahsuai susunatur pejabat tak menjadi-jadi.

Kalau kalian boleh tengok keadaan dalam pejabat kakchik yang penuh dengan buku, majalah, fail, rak buku, meja dan sebagainya, tentu tak percaya kakchik telah mengubahsuai susunatur secara sendirian. Bila niat sudah ditanam dan azam telah kuat maka kakchik taknak tangguh-tangguh lagi. Kakchik pun taknak menyusahkan kakitangan lain walaupun ada perabot berat yang perlu diubah kedudukannya. 

Dengan lafaz BISMILLAH, segalanya mampu dibuat. Bak kata Dr Azizan Osman, FAST ACTION, FAST RESULT. Memang benar sekali falsafah beliau kerana kakchik telah mengalaminya. Dalam masa satu jam kakchik berjaya mengubahsuai kedudukan dalam pejabat dan kakchik sangat berpuashati. 

Alhamdulillah.

Inilah keadaan terkini di dalam pejabat kakchik.





Harap maaf takde gambar keadaan sebelumnya kerana sudah siap mengemas baru teringat nak ambil gambar. "Lagu tu... lah kalu doh lama", kata Pakcik Aziz hehehe. sesiapa yang tak faham maksudnya harap bertanya ya. InsyaAllah kakchik bagitau maknanya.

Sekarang ni dah mula terasa sengal-sengal di bahu. Biasalah kan bila buat kerja berat :) Apapun, insyaAllah kakchik syukur Allah bagi kakchik badan yang sihat. Kalau tidak, tak mampu kakchik nak buat semuanya. Bukannya ringan buku-buku ni bila perlu dialih ke sana ke mari. Alhamdulillah... Allah bagi kudrat.

No comments:

Post a Comment

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails