Followers

13.11.11

Revolusi Media Sosial Dr Irfan Khairi

BISMILLAH. Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. 

Revolusi Media Sosial bersama Dr. Irfan Khairi di Primula Beach Resort.

Salam jutawan untuk semua jutawan yang beriman. (Mentor kata, perkataan yang disebut amat mempengaruhi minda dan psikologi kita, maka nak jadi orang kaya beriman, kena selalu sebut dan sekalikan dengan usaha.)

Irfan Khairi menerima kad bisnes cik abe.

Alhamdulillah hari ni kakchik sudah kembali berada di bumi Kelantan (sejak jam 9 lebih malam tadi) dan sekarang ni sedang 'ke udara' dari perpustakaan. Sehari di KT, kakchik dan cik abe pulang dengan minda yang sarat dengan ilmu tentang rahsia bisnes internet. Kalau sebelum ini kakchik ke Advance Marketing Power Dr. Azizan Osman (DAO), kali ni program Dr. Irfan Khairi (DIK) pulak.

Syukur dan terima kasih banyak kepada cik abe yang telah sudi sponsor kakchik menyertai program RMS ini. Makin bertambah ilmu kakchik tentang pemasaran melalui internet. Walaupun kelihatannya macam ilmu untuk buat duit semata, hakikatnya bagi kakchik, banyak tips dan kaedah yang dikongsikan sama ada oleh DAO sebelum ini dan juga DIK, banyak yang boleh PENDAKWAH aplikasikan dalam medan dakwah.

Peserta Revolusi Media Sosial
Berdakwah juga satu perniagaan iaitu menjual ilmu, masa, tenaga dan harta di jalan Islam dan hasilnya ialah ganjaran Allah di akhirat kelak. Kalau berniaga menjual barang atau perkhidmatan kita rasakan susah maka begitu juga dengan berdakwah, banyak ujian dan halangannya. Antara keduanya, mana satu adalah IBADAH? Tentulah kedua-duanya boleh menjadi ibadah asalkan NIATnya kerana Allah SWT.

Sebagai orang berniaga, ilmu amat penting agar perniagaan dapat dikekalkan dan dikembangkan. Selain itu matlamat perniagaan pastinya mahu keuntungan dunia dan akhirat. Untung di dunia ialah pada kehidupan yang bebas hutang, keselesaan fizikal dan kemampuan membayar zakat serta menderma kepada yang memerlukan. Untung di akhirat kita harapkan Allah beri balasan yang setimpal kepada harta benda yang telah kita manfaatkan di jalan-Nya.

Cik Abe bersama Khai TV9

Revolusi Media Sosial DIK ialah ilmu tentang penggunaan pelbagai media sosial yang digunakan oleh masyarakat dunia zaman ini iaitu blog, facebook, twitter dan website. Orang yang ada bisnes jika tidak memanfaatkan keempat-empat media sosial ini dengan sebaiknya mungkin amat rugi kerana perubahan zaman kini adalah jualan dan belian secara online. Hari ni apa saja boleh dijual secara online. Peluang perniagaan secara online terbuka luas tanpa sempadan.

Konsep 9 : 1 adalah satu konsep yang kakchik suka dan setuju. Dalam memasarkan produk kita pada zaman ini, kita mesti ingat, orang semakin terpelajar, mereka dahagakan INFORMASI atau maklumat. Maka, banyakkan PERKONGSIAN dan kurangkan PROMOSI. Bukan promosi tak penting, amat penting, cuma dalam dunia maya, BERKONGSI INFO adalah satu cara terjalinya ikatan antara kita dan PROSPEK. Rasanya konsep ini juga sesuai dalam berdakwah. Kalian SETUJU?

Cik Abe bersama Abg Zek Astro Awani.

Kalau nak kira apa yang DIK kongsikan semalam adalah apa yang kakchik pernah dengar daripada DAO sebelum ini. Tapi semalam ianya menambahkan kefahaman kakchik kerana kumpulan peserta yang kecil, penyertaan dalam perbincangan lebih mudah, lebih terbuka dan tidak perlu berebut sangat untuk bertanya itu-ini. Kebetulan pula kali ni berseminar bersama cik abe, lagi... lah lain perasaannya. Alhamdulillah.

Seronok, sudah semestinya. Dalam get-personal dengan DIK, bukan mudah nak chit-chat dengan JUTAWAN! Nanti kakchik nak sertai kelas DAO yang kumpulan kecik juga tapi tahun depan. Tahun ni tarikh-tarikh yang ada tu bertindan dengan program kakchik di Kelantan yang tak dapat nak dibatalkan. Hujung minggu ni dan hujung minggu depan ada kelas DIK di KL jenis personal coaching, kedua-duanya bertindan dengan hari bekerja kakchik. Kalau cik abe seorang dapat pergi pun amat bagus. Kakchik sangat suka bila kami dua-dua dapat ilmu tentang pemasaran ni dari para jutawan.

Mesti ada Mentor Jutawan untuk jadi Jutawan Beriman.

KakChik bersama Wan

Apa yang pasti, kakchik sudah memulakan langkah revolusi sejak mengikuti SMP dan AMP bersama DAO dan kini ilmu kakchik makin lengkap dari program DIK. Alhamdulillah... insyaAllah kakchik tak akan sia-siakan segala ilmu yang mereka telah kongsikan. Mereka kini jutawan dan mereka turut menggunakan harta mereka untuk melakukan kebajikan. InsyaAllah kakchik akan BERTINDAK segera untuk mendapat hasil yang segera juga. Bak kata DAO, "Fast Action Fast Result".

Semoga Allah izinkan antara kami berdua dapat pergi program Revolusi Coaching pula lepas ni. Perniagaan internet kami akan kami lonjakkan hasil dari penggunaan ilmu dari Revolusi Media Sosial Dr. Irfan Khairi.


Alhamdulillah.


Kakchik Niza
Perpustakaan Dar Nur al-Zahra'
13 Nov 2011



2 comments:

  1. dapat jugak jumpa kak cik. nanti bolehlah menuntut ilmu dengan kak cik pulak.

    ReplyDelete
  2. humairah ni wan ke? insyaAllah mana-mana yang kakchik tahu kakchik boleh kongsikan.

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails

KakChik's bookshelf: read

Twilight
Prinsip-prinsip Gerakan Islam
Travelog Impian Abadi: Itu Yang Tertulis
The Power of Focus
To The Moon and Back
Terapi Solat Tahajud
Slumdog Millionaire
Telaga Budi: Himpunan Kata-Kata Hikmah Nik Abdul Aziz Nik Mat
Insan, Ingatlah: Sebuah Panduan Menuju Hati yang Tenang
Parenting Skills: Based on The Qur'an and Sunnah
Indahnya Hidup Bersyariat
Raising Boys: Why Boys Are Different-And How to Help Them Become Happy and Well-Balanced Men
Dewey: The Small-Town Library Cat Who Touched the World
The Secret of Happy Children
Positive Parenting: The Importance of Communication in Family Life
Islam & Demokrasi
The Leader in You
Soal Jawab Remeh Temeh Tentang Puasa Tapi Anda Malu Bertanya...
Senyumlah, Apa pun Masalahmu Ia pasti akan berlalu
How To Enjoy Your Life And Your Job
}

Networkblogs