Followers

20.12.11

TAKDE TAJUK SESUAI HARI NI.

BISMILLAH. Assalamualaikum dan salam sejahtera teman-teman semua.

Terasa lama kakchik tidak menulis dari hati kat sini. Maafkan kakchik ya. Akhir-akhir ni tugas agak banyak di pejabat dan bisnes pula amat-amat memerlukan perhatian daripada kakchik. Natijahnya kakchik seperti kehilangan semangat sikit untuk menulis. Sudah beberapa kali asyik menulis BISMILLAH saja lepas tu tak tahu nak disambung dengan ayat apa.

Baiklah, oleh kerana kakchik tak ada sebarang isi penting untuk ditulis secara serius, kakchik akan tulis apa saja yang terlintas di minda kakchik ketika ini. Jadi, jika kalian terasa seperti "kakchik ni tulis entah apa-apa.", harap maafkan kakchik ya. Agaknya ini sindrom akhir tahun hehehe.

Di saat ini kakchik menulis dari Lobi syarikat pelancongan Al Quds Travel Sdn Bhd. Memang kebiasaan inilah yang kakchik lakukan sejak cik abe mula bekerja di sini lebih setahun yang lalu. Kadang-kala kakchik tunggu saja dia di dalam kereta yang kakchik parking kat depan bangunan ni misalnya bila hari hujan atau hari kakchik terlalu penat.

Seronok juga dapat online dari sini. Selain dari dapat menjalin ukhuwwah dengan rakan sekerja cik abe dan pasangan suami-isteri yang menjadi pemilik syarikat ini, kakchik dapat menaikkan semangat untuk makin kuat berusaha menuju kehidupan yang lebih selesa. Poster-poster pelancongan ke merata negara dan silih berganti pelanggan yang masuk untuk menempah tiket melancong, sentiasa menjadikan azam kakchik makin jitu.

Antara impian pelancongan yang mahu kakchik penuhi pada tahun 2012 (dengan izin Allah) ialah menunaikan Umrah/Haji. InsyaAllah umrah dulu. Mungkin kakchik akan dapat pakej istimewa jika kakchik pergi dengan cik abe kan? Mana tahu kot-kot syarikat ini menawarkan diskaun istimewa kepada kakitangan dan ahli keluarga mereka untuk menunaikan umrah atau melancong ke mana-mana saja. Best kan?

Satu perkara lagi yang kakchik boleh lakukan sambil menunggu suami ni ialah melihat kehidupan di sekitar kakchik. Dari sofa di lobi ini, kakchik sesekali suka melontarkan pandangan terus ke luar. Di luar tu ialah jalan utama yang agak sibuk kerana ianya adalah simpang empat berhadapan pusat membeli-belah paling maju di Kelantan iaitu KB Mall. Tambahan pula sekarang ni ada pembinaan jalan flyover di hadapan pejabat ini. Setiap hari kakchik melihat perkembangannya.

Nampaknya para pekerja sedang sibuk berkemas untuk pulang tu. Sebentar lagi suami kakchik akan keluar. Rasanya cukuplah dulu kakchik berceloteh kat sini. Sambil jemari rancak menaip, mata asyik melihat ke arah Restoran Mamak Spicy kat seberang jalan tu. Hai... teringin la pulak tapi dalam keadaan jalan yang sibuk dan susah nak u-turn ni, memang sahih kami tak akan ke situ. 

Nak makan/masak apa ya untuk dinner malam ni?

2 comments:

  1. smoga cita2 kakchik nak g umrah/haji tercapai hendaknya...amiiinnnn...
    http://drieannastop.blogspot.com/2011/12/anda-nak-bibir-seksi-macam-angelina.html

    ReplyDelete

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails