Followers

9.12.11

RENCAH KEHIDUPAN: Maggi Mee dan Murtabak

BISMILLAH. Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. 

Salam petang Jumaat yang sejuk, nyaman kerana redup dan berangin. Tadi hujan turun sekejap tapi renyai-renyai saja kat kampung kakchik ni. Mungkin kat tempat lain yang dapat hujan lebat hari ni. Petang-petang macam ni tiba-tiba saja terasa nak sangat makan Maggi Mee. Dah lama benar tak makan mee segera ni.

Jadi, bila tekak dah tak boleh tahan nak makan, otak pulak asyik terbayang-bayang aje rupa Maggi Mee yang telah siap dimasak, hidung pun macam terbau-bau je keharumannya, maka ke dapurlah kita. Dan... inilah hasilnya.

Maggi Mee cepat dimasak sedap dimakan.

Berbulan-bulan baru makan sekali jadi InsyaAllah takdelah bahaya kepada kesihatan ya. InsyaAllah HALAL. Sedang menunggu mee menjadi sedikit sejuk, kakchik ambil peluang berfacebook sebentar. Nampak sejuk sikit, kakchik makanlah dua suap pastu biarkan kat tepi sambil tunggu cik abe balik dari Kubang Kerian.

MashaAllah.... suami tersayang dah balik dan dibawa balik buah tangan pulak tu. Makanan juga dan ianya sejenis makanan kudapan yang kakchik sangat suka. Paling suka kalau makan di bulan Ramadhan, memang sedap. Syukur alhamdulillah dengan rezeki petang ini. Kira makan malam dah ni, tak perlu lagi makan nasi malam nanti.

Murtabak yang harum.

Sos pencicah murtabak.

I love you Yang. Terima kasih :)

No comments:

Post a Comment

Kakchik ucapkan terima kasih banyak sebab teman-teman sudi memberi komen. Insyaallah kakchik akan membalasnya secepat mungkin.

Related Posts with Thumbnails